Friday, December 31, 2010

aKu ade kemba???



Sekarang ni,, aKu jumpe sorg kawn baru.. sbenrnye da lame jgk le kenl,, tp bse2 je..

sejak 2 3 menjak ni je kitorg makin rapat.. pulak 2,, budak nih kepale die masuk air ckit.. ade je idea die nih,, xputus2..

macam coklat mencurah2 ke ladang gandum pon ade jgk..

terhibur plk aKu rase.. bole la menghiburkan hati dan jiwa yg kosong ni.. nak2 tyme malam2 bute,, ade la jgk teman berbicara..

Xdela sengsorang je aKu melalui malam2 yg kian panjang ni..

yela,, nk msj ngan mber malas,, nk tnye kabor fmli msih xsmpai seru lg,, nk msj ngan awek,, awek pon aKu xde lg.. nseb bek la dak ni ade..

walaupon die pkai MAXIS dan aKu plk pkai CELCOM,, tp aKu xplk rase kedekot nk antr msj kat die..

mule2 aKu xsedar pon,, tp kejadian kredit aKu habis secara mendadak telah menimbulkan keraguan..

ape xnye,, kredit aKu rm5 abis dlm mase sejam semata2 msj ngan dia..

aKu ingatkan CeLCOM salah ptong kredit aKu..

sekali aKu check,, die pakai MaXIS le..

ptotla laju semacam je kredit aKu mengalir..

tp xpe,, aKu xkesah.. bole dengar cite dongeng.. haha

tiap2 hari,, ade je cite dongeng nk dicitenya kat aKu..

kdg2 klakr plk aKu rase,, bukan cerita 2 yg klakar,, tp die sendri yg klakar..

yg bt aKu kompiusnye,, mak die ni org teganu,, tp die sepatah haram pon xpaham bahase ganu.. pelik aKu..

walaupon die ni kepala msuk air ckit,, kuat merapu,, merepek kalah mak nenek,, tp die ni baik orangnye..

lupe plk,, sbenrnye kitorg ni kemba..

tp ln bufday,, ln tahun.. die ni delay setahun,, sbb 2 ade air lam kepale.. haha

lg 1,, karakter kitorg ni memg berbeza giler r..

aKu ni pendiam,, senyap,, xbyk cakap..
sedangkan die ni da mcm radio yg xpayah pakai bateri,, bunyik je manjang..

1 perkara yg kami sama2 minat,, PILOT..!!
Walaupon 2 cuma sekadar cita2 yg xjd kenyataan..

dan semestinya jantina kitorg berbeza,, kalo x,, kompom aKu xmelayan sangat..haha

apepon,, aKu da ade kemba..

kemba yg xseiras,, yg xsame karakter,, yg xsame name ayah,, dan yg xsame bufday...
p/s:sowie kembaku coz da lame xmsj ko..
:::aKu dAn sEsuAtu:::

Saturday, December 11, 2010

tangguh-bertangguh...

Arini aKu nak kuar setelah beberapa hari hanya sekadar terperap kat umah je..

Amik kunci motor,, amik motor.. asal berat semacam je ni..??

Lorr,, tayar bocor rupenyer..!!

Terpaksela aKu batalkan niat murni aKu ni.. sorong balik motor,, msuk lam umah,, layan cite yg tah pape kat TV..

Xpela,, esk la aKu g repair.. bukan aKu ade pogram pon..

Esk g antar tyar kt kedai,, pastu blh msuk CC kt sbelah kedai mtor tuh..

Bole update belogg nih,, bole tinjau “buku” yg da lame xdibuka skali..

Esoknya,, buka mata,, mandi,, buka lptop,, makan..

Motor?? Esok-esok jelah.. malaslah..

Petangnya:

“Nanti datang umah ea?? Ada asignment nk kne buat..Nak suh ajar wat jurnal..”

Ok,, bila??

“Sekarangla..”

Sekarang??

Alamak,, moto aKu xleh nk jalan,, cmne aKu nk pegi.. aduiii... nak bg alasan pe nih..??

Ermm,, da lewat ni.. esok jelah ea.. lain kali bgtaw la awal sikit..

“Xpelah kalo cmtu,, datang pg esok jelah..”

Alamak..!! arini da ari Khamis,, esok JUMAAT.. cuti,, kedai TUTUP..!!!!!!!!

Nak buat cmne ni.. tu la,, suke lg tangguh2 keje.. kan da susah..!!!



:::aKu dAn sEsuAtU:::

kehiLanGaN...

Memang betol mcm ape yg aKu sangke.. kalo eppy je ckit,, mesti aKu akan sedih blik..

Xpelah,, ni semua dugaan.. sabor pEjoo,, sabor..

Da la aKu rase penantian aKu xberbaloi,, ade pulak benda-benda yang nk menjauhkan diri dari aKu..

Da la terpaksa merempat sorang2.. men air sorg2..

Manelah korg bertiga pegi ye..?? baliklah.. xkecian kt aKu ke..??

Da la korg sume aKu sayang,, tibe2 pulak nk nyorok dr aKu..

aKu tahu korg mesti ade lg,, cume aKu je xtahu korg sume ade ktne..

aKu tahu,, mesti korng “terpakse” kan..??

aKu da jage korg sume baik2,, xmungkin korg sanggup biarkn aKu bersedih kan???

Mungkin jugak aKu xcari korg betol2 kot.. xpe,, nt aKu cari lg ea..

Sebab korg xde,, aKu rase perjalanan yg cume amik mase sejam da jd mcm sehari plk..

Nak je aKu MAKI,, MENCARUT,, MENYUMPAH!!!!

Tapi nanti ape orang kate plk,, xpasal2 diorang cop aKu ni sakit jiwa..!!

aKu rase mcm nk nangis je.. nsib bek ade AWEK duk sblh aKu,, xjd nk nangis..

nangis lam ati cukopla..

kalau betol korg sume da xde lg,, da ditkdirkan jodoh kite cume takat ni je,, aKu redha..

redha dan pasrah dalam kepedihan..

tapi aKu tetap jugak haramkan  sape yg amik!!!!!!!

Da la aKu ni papa kedana,, 2 je reta yg aKu ade..

Ade pulak yg berkenan...

Kepada sesiapa yg rase2 da TERJUMPA,, TERAMBIL,, TERSIMPAN,, atau MEMILIKI hak milik aKu,, tolonglah pulangkan balik..

aKu xkan marah,, aKu xkan tengking,, aKu xkn maki korg.. PERCAYELAH..!!

korg bole je mintk maap ngan aKu..

tapi kalo korg rase malu nk pulangkn depan aKu,, korg letk jelah balik kt tempat korg amik 2..

xpon,, pass je kat mber2 aKu..

atau korg blh je letk mane yg korg rase aKu bole nmpk atau bole jumpe..

aKu akan hargai kebaikan yg korg bt..

aKu xkan berdendam..

tapi tolonglah,, aKu MERAYU!!!!!

Pulangkanlah balik..

TOLONGLAH,, TOLONGLAH,, TOLONGLAH,, TOLONGLAH..!!!!!!!!!!

:::aKuKEHILANGANseSuaTu:::

Sunday, December 5, 2010

sejok lagi kOoL....

hujan.. kau turun mencurah-curah di bumi ganu ni,, dari awal pagi sampailah sekarang.. xberenti-renti..

da la aKu cuma sekadar berdua je nih..

aKu tengok ko,, ko tengok ak.. terkebil-kebil..

ape nak buat,, kebosanan melanda ni.. nk kluau kn ujan...

aKu duk lam umah ni pon sejok bagai.. nk redah ujan plk..

dari pg smpai le mghrib,, xmerasa nasi.. nk kuar ujan..

nsib bekla ad 2 ketol mek ayam nih.. boleh le alas perot..

tp malamnya,, terpkselah kitorg redah jugak..

sejok jangan ckp le.. tp aKu sekadar pembonceng je..haha

seharian,, xde xtvt nk dibuat.. on9,, pastu on9,, pastu on9 lagi..

smpai da jemu lptop ni ngadap muke aKu..

aKu eppy ke,, hampeh ke,, tp aKu masih berjaya cntrol kool je.. se ''kool'' suasana arini.. haha

lupe lak aKu,, xleh nk eppy sangat.. nt kng mai plk sedey kaco..

jd,, aKu akan tetap maintain ''kool'' je sepanjang mase..

kool,, kool,, kool,, kool dan kool lagi..

sampai bile aKu nk jd kool???

sampailah aKu temui ''destinasi'',,

dan

''takdir'' ku sendiri..

:::aKu dAn sEsuAtu:::

Thursday, December 2, 2010

:::frEEdom pt. 1:::

30.11.2010.. satu tarikh keramat utuk aKu bagi tahun 2010 ni..

ape taknye,, ari ni last paper aKu untuk sem nih...

paper kol 09.00-11.00am..
AQU4101 AKUAKULTUR BERSEPADU no. meja 395..

walaupon study ala kadar je,, tapi sekurang-kurangnya aKu study jugak..

ntah ape la sebabnye,, aKu sendiri pon tak tahu..

untuk subjek terakhir ni,, aKu terpakse menelaah sebuah buku yang dah tahap novel karya ahadiat akashah..

tapi masalahnya,, baru je selak dua tiga muka surat,, mata da layu..

jadi,, untuk mengatasi masalah ni aKu cuba study kat libry tanpa membawa laptop kesayangan aKu nih..

tengahari,, lepas makan,, aKu ngan sorang hosmet aKu bertolak ke libry kebanggan warga universiti yang terkenal di pantai timur ni..

dan untuk pengetahuan,, ni baru kali kedua aKu menjejakkan kaki kat libry ni untuk sem ni.. haha

untuk pendekkan cite,, baru stengah jam ngadap novel ni,, member aKu da mula memeluk tubuhnya..

mata pula dipejam rapat.. seminit,, dua minit,, lima minit,, sepuluh minit masa berlalu.. tapi keadaan member aKu ni masih xberubah..

mata aKu pulak da nk mengikot jejak langkah mata mber aKu ni...

aKu amik langkah drastik..!! bangon,, g toilet,, basuh muka.. segar balik...

masa aKu sampai kat meja kitorg stdy balik,, aKu tengok mber aKu da kembali ke alam nyata balik..

lalu perjuangan yang tergendala disambung kembali..

lewat petang,, dalam kol 6 kot kitorg mula kemas dan balik umah..

malamnya,, aKu smbg balik stdy tp kt umah je.. selak-selak ape yg patot,, conteng2 cikit..

esoknya,, rutin aKu masih lagi sama.. tapi sekadar stdy kat umah je.. mcm yg aKu jangkakan,, memang banyak on9 dr study..

malamnya,, aKu tido agak awal dalam kol 3 dengan niat nk bangon stdy blik kol 6 nt.. last revision.. tido kt ruang tamu dengan niat senang jaga kalo ade org bangon subuh..

tapi xsmpai kol 5,, aKu da terjaga.. rupenya ade hosmet aKu da bangon.. bukan nk stdy,, tp tgk el-classino.. haha,, aKu ape lagi join skali le..

mule2 tengok,, barca da lead 2-0.. mcm bes je game kali ni.. barca control game,, real sekadar jadi ayam..haha

habis game,, real kena 5-0.. haha,, puas ati tengok.. real kalah,, kalah besar plk 2...

abis game,, tunaikan tanggungjawab.. pastu continue stdy utk last time utk last paper ni..

kol 8.30,, bertolak menuju DEWAN PENYU yang tersergam indah.. kami satu rumah da sepakat tuk pakai kemeja tuk kali terakhir dalam sem ni..

macam biasa,, sebelom msuk dewan exam,, sorang akan lead doa..

masuk dewan,, aKu cari tempat.. jalan,, jalan,, jalan,, da smpai row pling depan.. betol2 depan meja ketua pengawas lengkap dengan mikrofon..

abis le kali ni,, tempat aKu paling depan la pulak..

buka soalan.. ALHAMDULILLAH... soalan xde la sepayah yg aKu bayangkan.. dan ak mula mengarang dalam bahasa ibunda (BI) sebab lctrer aKu ni orang IRAN..

kalo karang BM kang,, sepatah haram dia xpaham,, saje dapat kosong markah aKu..

boleh pulak ade soalan kire2.. aduii.... calculator xbawak plk ni..

tgk kiri kanan sume xbawak.. yg bawak,, nun kt blakang sana..!!

maka,, tanpa segan silu aKu angkat tangan dan mintak pengawas tlg carikan aKu klkulator..

yess,, dapat.. tp,, tahan jelah telinge kejap dengar ceramah free.. nseb bek bukan aKu sorang je yg xbawak..

lagi 32 minit exam nk abis,, aKu kuar dewan.. bangon,, pusing blakang... perghhhh,, kosong... mak aihh,, xdgr pon bunyi krusi,, tp tuan krusi da xde..

kali ni,, aKu mampu kuar dewan dengan senyuman.. smpai blakang dewan,, ak nmpk lctrer aKu duduk kt sudut kiri dewan..

HAMID KHODA BAKSH..!!! ya,, itulah nama lctrer aKu tuk sbjek ni..

smpai kt sbelah dia,, dia toleh kt aKu.. dan aKu sempat balas dengan sekuntum senyuman..

jejak je kaki kat luar dewan,, aKu dapat rasakan KEBEBASAN.. segala beban da hilang..!!!

dan lepas ni,, kami akan teruskan dengan perancangan yang dah dibuat teliti.. haha..

aKu da bebas,,!!aKu da bebas..!!aKu da BEBAS!!!!!!!!!!!!

to be cont......
:::aKu dAn sEsuATu:::

Monday, November 29, 2010

:::semangat YANG hilang:::

hari ni,, da masuk 29/11/2010.. menandakan bahawasanya tahun 2010 bakal berakhir dengan jayanya dalam tempoh sebulan..

dan aKu baru tersedar dari lamunan dan lena yang tersangat panjang..

mengapa aKu langsung tidak menyedari hal sebegini sebelum ni?? MENGAPA???

satu persoalan yang aKu sendiri tak mampu untuk merungkainya..

entahlah,, mungkinkah masih sempat untuk aKu mengubah segala-galanya??

mungkin ya,, dan mungkin jugaTIDAK!!!!

kalau YA yang aKu mahukan,, bermakna aKu perlu melakukan pecutan terakhir.. pecutan yang pasti memerlukan sepenuh kudrat..

tapi,, masihkah aKu memiliki kudrat dan kekuatan sebegitu???

satu lagi persoalan yang menjadi tanda tanya..

apakah dengan berakhirnya tahun ini,, segalanya bakal berakhir???

oh tidak..!! aKu takkan mampu melihat segalanya berakhir begitu sahaja..

tetapi dalam keadaan sekarang,, aKu hanya mampu menjadi seorang pemerhati.. menunggu apakah kesudahan sebuah cerita..

menunggu,, dan terus menunggu... apakah ini jalan yang terbaik??

semestinya jawapannya adalah TIDAK!!!

apa yang patut aKu lakukan??

apa yang harus aKu fikirkan??

ya TUHAN.. berikan aKu sebuah kekuatan untuk mengharungi segalanya..

kekuatan untuk aKu menanti..

kekuatan untuk aKu menerima sebuah kenyataan..

kekuatan untuk aKu menerima sebuah kekalahan..

kekuatan untuk  aKu kembali BANGKIT...

untuk kembali menjadi aKu yang telah sekian lama MENGHILANG.....

:::aKu dAn sEsuAtu:::

Sunday, November 28, 2010

:::CeriTa seBotol syaMpoo:::


Suatu senja,, seorang kakak menyuruh adik-adiknya mandi setelah seharian bermain.. seorang adik lelakinya menyuruh sang kakak menyediakan peralatan untuknya mandi.. 

bukan tidak mahu mengambilnya sendiri,, tetapi sekadar mahu bermanja dengan kakak kesayangan yang jarang-jarang pulang ke rumah gara-gara menuntut ilmu di menara gading di ibu kota..

Si adik begitu berbangga kerna memiliki seorang kakak yang bergelar mahasiswa,, sekaligus mahu menurut jejak langkah sang kakak..



Si adik melonjak gembira tatkala sang kakak membawa peralatan mandi beserta sebotol SYAMPOO yang baru dibeli dan masih belum dibuka..

Si adik yang keriangan mandi dengan bertemankan alunan lagu yang dinyanyikan sendiri.. melodi dan lirik dinyanyikan mengikut apa yaang terlintas difikirannya..

dia menyanyi sambil tanngannya yang memegang botol syampoo dihayunkan ke kiri dan kekanan.. tanpa desedari,, tudung syampoo yang dipegangnya tercabut dari botol.. 

maka,, bertaburanlah syampoo itu di merata-rata dan syampoo yang tinggal di dalam botol hanyalah sisa-sisa..



Si adik yang panik lantas dengan segera membilas sisa-sisa sabun di badannya dan kembali ke dalam rumah.. 

si adik berasa gelisah seandainya kakaknya mendapat tahu tentang apa yang baru sahaja berlaku..

Kemudian,, sang kakak mandi dan bersiap-siap untuk menunaikan solat maghrib.. 

Semasa sang kakak mandi,, tiba-tiba dia memanggil-manggil nama si adik yang baru selesai mandi.. 

si adik yang telah dapat mengagak apa yang terjadi hanya diam membatukan diri..



Setelah selesai mandi dan menunaikan solat maghrib,, sang kakak memanggil si adik.. lantas si adik dimarah kerna sikap cuainya.. 

akibat perasaan geram bercampur marah,, sang kakak menyuruh si adik mengantikan semula syampoo yang telah dibazirkan oleh adiknya.. 

malam itu,, si adik tidak menjamah makam malam gara-gara merajuk dengan tindaakan kakaknya.. dia juga menyesal atas tindakannya..

 tetapi apakan daya,, menyesal dulu pendapatan,, menyesal kemudian tiada gunanya lagi..

Si adik lantas mengambil keputusan untuk mengambil semua duit tabungan yang telah dikumpulkan dari duit saku sekolahnya untuk diberikan kepada kakaknya..

Si adik terus membawakan duit tersebut kepada kakaknya,, termasuk kepingan duit syiling..

Sang kakak yang terharu dengan apa yang dilakukan oleh adiknya menangis lantas memeluk adik kesayangannya.. sang kakak memulangkan kembali duit milik adiknya..





Sang kakak berpesan kepada adiknya supaya menjaga barangan orang lain dan amanah yang diberikan sebaik mungkin..

Dikala bergembira,, jangan pula berlebih-lebih sehingga mendatangkan kemudarat dikemudian hari..

Perlu menerima segala teguran dengan hati yang terbuka lebih-lebih lagi jika kesalahan datang dari diri sendiri..


andai melakukan kesalahan,, berani menanggung akibat dan musibat dari setiap perbuatan yang telah dilakukan..



Kini si adik telah menginjak dewasa dan kakaknya sudah lama merantau di negeri orang dan jarang sekali pulang ke kampung halaman gara-gara tuntutan kerja..


setelah sedekad berlalu,, si adik mula melupakan kisah yang berlaku..

Dan kisah ini kembali bermain di benak si adik tatkala melihat anak kakaknya yang seronok mandi sambil bermain dengan buih-buih syampoo sewaktu pulang berhari-raya di rumah usang milik datuk dan nenek mereka...
:::aKu dAn sEsuaTu:::



Saturday, November 27, 2010

:::study LEPAK,, result GEMPAK!i!i!:::

jam da menunjukkan kol 2.19 a.m.. tapi aKu masih ad sisa2 nota yang perlu aKu habiskan sebelom masuk exam kol 9.00 a.m esok..

kepale plk rase cam kosong je nak menghadapi exam esk nih..

tapi berbekalkan semangat yang waja,, aKu akan pastikan ilmu penuh didada sebelom melangkah kaki menuju ke meja no. 159  dalam DSM.. haha

tapi ntahla,, harap2 semuanya berjalan lancar esok..

aKu berdoa moga2 dapat menempuhi 2 jam dalan DSM esok dengan penuh aman terteram dan senyuman..

dan xlupe jugak buat semua teman2 seperjuangan,, aKu doakan korang sume akan beroleh kejayaan dan juga ilmu tentang IKTIOFISIOLOGI setelah berhempas-pulas selama 1 sem..

ikhlaskan niat,, stdy untuk dapat ilmu,, bukan takat nak dapat 4 flat je..

same-samelah kita berdoa moga2 ilmu kite diberkati dan beroleh kejayaan ye..

akhir kata,, selamat menjawab exam esok.. lupe plk,, esok exam stat kol 9.00a.m ye,, bukan 11.00 a.m.. hehe

kad metrik jangan lupe bawak..

gud luck sume,, caiyok2,, gambate..

JANGAN ikot moto aKu tiap kali exam ye,,
study LEPAK,, result biar GEMPAK..

 :::aKu DaN sEsuAtU:::

Friday, November 26, 2010

:::mentari muncul kembali:::

setelah agak lama mentari memencilkan diri dan menghilangkan diri,, akhirnya ia telah kembali..

kembalinya sang mentari menandakan hari-hariku akan kembali bersinar.. sekurang-kurangnya untuk hari ni..

tapi xpe,, kalo ujan pon aKu xkesah.. da memang musim dia kan.. nak buat lagu mana..

lagipon aKU memang suka men ujan nih.. hehe,, teringat pulak mase kecik2,, suke sangat men ujan.. sampai bibir da tukar kaler biru pon still men ujan lagi..

walaupon ujan itu membawa rahmat,, sesekali ianya perlu diselang-selikan dengan hari yang cerah.. barulah sempurna..


sebab kalo hari2 panas pon xbes jugak.. hari2 ujan pon xbes jugak..

tapi kan,, kalo time ujan,, banyak xtvt akan tergendala..

dan mase 2,, banyak xtvt len pulak yang boleh dijalankan..

kirenya memang dua2 pon ade kelebihan le..

tapi kan,, kalo da lame xtengok matahari ni,, tibe2 bangun pagi terang benderang hati mesti gembira.. hati mesti bersorak keriangan..



apepon,, ujan atau panas ade kebaikan masing2..


tanpe ujan,, anak benih xleh nak bercambah.. tapi kalo ujan je manjang,, pokok akan kelemasan tenggelam dek air ujan.. dan kalo panas je manjang,, pokok akan mati akibat kekurangan air..

sebab 2le ujan dan panas ni kene sentiasa ada kan..


dan aKu xberape kesah sangat,, ujan ke panas ke.. sebab,, aKu suke dua2 ujan dan panas..

ape susah,, kalo ujan pakai le payung,, xpon duk je lam umah..

idop mesti eppy,, dan cara kita nikmati idop kite je akan pastikan kite rase eppy atau x.. kan3..??

:::aKu dAn SesUaTu:::

Wednesday, November 24, 2010

:::ceRiTa aKu dAn kaSuT:::



aKu memang xbiase pakai kasut. Jarang-jarang sangat aKu pakai kasut,, tu pon sebab terpakse.. 


bukan ape,, aKu dengan kasut ni selalu xsehaluan.. 
kalo kasut aKu cantik cikit,, mula la ade yg berkenan.. 

xpasal2 melapas aKu.. sbb tu aKu memilih untuk xpakai kasut dan tak ade kasut.. sebab bile kasut ilang,, jenuh pulak nk cari kasut baru.. 

pulak tu,, hati mesti frust menonggeng ditambah jugak dengan sumpah-seranah kat orang yang da curik kasut tu..

aKu xsuke marah2 ni.. sbb 2le ak biar je diriku tanpa kasut.. 
sampaikan mase nak konvo pon aKu terpakse pinjam kasut member..

kalo ade pon kasut bola,, kasut futsal ngan kasut sukan je.. sbb ape?? 

Kalo aKu xde kasut bola,, cmne ak nk men bola.. kalo xde kasut futsal,, kompom aKu xleh men futsal.. 
walaupon aKu mengidam sekalipon,, aKu xkan dapat men tanpe kasut 2.. 

xkanla aKu nk men gune kaki ayam plk.. nt ayam tu nk jalan ngan ape kalo aKu da amik kaki die..?? ish3,, aKu xsanggop.. 

aKu lagi rela ayam tu gune kaki tuk mengais makanan daripada aKu amik wat men bola..

kasut yg aKu ade pon kebanyakannye aKu xbeli pon.. ade yg orang bagi,, ade yg aKu rembat adik aKu punye,, ade yg abang aKu bagi,, ade yg akak aKu belanje.. 

setakat ni,, yg aKu beli sendri cume kasut bola ngan kasut futsal je..

selama ni,, dalam banyak-banyak kasut,, aKu Cuma minat kat sepasang kasut je.. 
tapi aKu xberpeluang nak dapatkan kasut tu.. 

maklomla,, pokai.. mane mampu nak beli kasut mahal-mahal.. 
da la tu,, cantik pulak..

tapi dengan hasil usaha dan keringat,, aKu berjaya jugak dapat kasut tu..

bile aKu dapat,, xsampai 2 hari,, kaki aKu da melecet pulak bile pakai kasut tu.. mungkin kasut tu xsesuai ngan aKu kot..

nak buang sayang,, kasut tu da la mahal,, cantik pulak tu..
 lagipon aKu da bersusah-payah nak dapatkan kasut tu..

 sayang pulak rasenya nak pakai.. nanti kalo aKu pakai,, haus la tapak kasut tu.. lagipon,, nanti kaki aKu pulak yang melecet kalo pakai kasut tu.. 


pulak tu aKu ni suke berjalan merata tempat.. 
kang xpasal-pasal kotor pulak kasut tu..

 jadi,, aKu rase baik aKu simpan je kasut tu dulu.. mane taw,, nanti tibe-tibe aKu pakai kaki aKu da xmelecet lagi..

disebabkan terlalu banyak kejadian yang menimpa aKu dan kasut,, aKu amik keputusan yang simple.. 
xpayah pakai-pakai kasut lagi.. 
xpayah beli-beli kasut lagi.. 
pakai selipar jepun dah le.. 

kalau beli kasut kang,, nak kene jaga,, kalo xjage nanti hilang pulak.. kalo hilang kang frust menonggeng pulak..

pastu kalo pakai kasut kena ikat tali,, kalo xikat kang tercabot pulak.. kalo ikat ketat sangat,, xselesa pulak nak pakai..

pulak 2,, kalo maen redah je pakai,, nanti kotor kasut tu.. da xcantik.. nak kena basuh balik..

setakat kotor xkisahla,, nanti kalo kasut tu basah,, xjemur leklok bau pulak.. bau ni memang paiw le,, maunya sebatu bole bau lagi..

lagi satu,, kalo nak pakai kasut kena pakai stoking skali,, kalo xpakai kaki melecet pulak.. duit lagi tu.. 

kalo g mesjid ke surau ke,, kasut kene tanggal..
 masalahnye,, kalo kasut mahal,, cantik pulak tu tinggal kat mesjid,, biasenya balik kaki ayam jelah jawabnye..

tapi, bile aKu da ade sepasang kasut yang bagi aKu sangat selesa,, aKu akan pakai,, jaga kasut tu sampai bile-bile..

selagi ia masih boleh dipakai dan selagi ia xmencacatkan pandangan kalau aKu pakai kasut tu..

haishh,, banyak sungguh masalah kalo ade kasut dan pakai kasut nih.. 
baik aKu pakai selipar je,, senang cerite.. 
xpon pakai kaki ayam je,, lagi senang idop..
kan??kan??kan??

p/s:mane satu kaki aKu???
:::aKu daN sEsuaTu:::

Tuesday, November 23, 2010

anda tanye,, aKu jawab..




sebab aKu da kene tag ngan si meknie jadi dengan suke hatinya aKu memberi jawapan kepade sume soalan yg ditanye.. kisahnye bermula disini,,

1. Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?
Reta aKu skg ni cume presario cq40 ni jer,, pastu tenggiling kt umah sebijik..
Tp yg pling penting,, of course MY FAMILY..

2. Benda yang terakhir korang beli menggunakan duit korang sendiri?
Baru je leps makam malam kt EX-STUDEN.. nasi goreng  biase ngan the panas.. sume skali 4rm..

3. Dimana tempat korang ingin melangsungkan perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang nanti?
Kalo boleh la kan,, aKu nak bt kat TAMAN BURUNG.. byk burung kaler warne-warni lg..
Pasal tema,, aKu nak yg biase tp power.. ntah kawen ke xle aKu ni nt..huhu

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?
Skg aKu sedang dilamun cinta dengan miss nina.. huhu

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
Smpai da abes musim ujan,, pastu aKu akn jtuh cnta ngan miss nino lak… haha

6. Dimana korang selalu berjumpa dengan kekasih korang?
Kt bawah pyung.. tp biasenye time duk ats moto.. kalo lam umah xleh nk dating lak..


7. Novel / buku / majalah yang terakhir korang beli?
Majalah no 1 MALAYSIA,, MASTIKA kat gerai tepi jalan kat bandaraya metropolitan DUNGUN….


8. Apakah nama penuh korang?
Perlu ke name penuh??


9. Antara mak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
Syurga itu dibawah telapak kaki ibu,, so aKu lagi baek ngan mak le..hehe


10. Namakan orang yang korang betul-betul nak jumpa dalam hidup korang?
SUPERMAN… nk jugak tengok kalo2 superman 2 ade betol2..

11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?
aKu ni rajen orangnye,, jadi aKu basuh sendri je sume baju aKu.. tp dengan bantuan mesin basuh le.. huhu

12. Dimanakah tempat yang korang betul-betul nak pergi?
MEKAH,, MADINAH.. insyaALLAH…


13. Pilih salah satu, peluk atau cium?
Kalo xnk pilih bole x..??


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag korang
1. oghang uthara,,
2. duk kt tempat yg kena sumpah ngan MAHSURI,,
3. dia ni nmpk ja sengap,, tp mak aihh,, haru…


15. 5 benda yang korang sangat-sangat sayang dalam hidup korang?
1. buku bank ngan kad ATM nya skali
2. nset,, wlaupon nset klasik je..
3. laptop kesayanganku.. huhu
4. rod and reel…
5. kenangan,, terutamanya mase aKu kecik2…


16. 5 lagu yang paling korang suka dan selalu dengar?
1. gadis bertudung putih
2. untukmu sayang
3. bunga angkasa
4. here without you
5. aKu mahu pulang


17. Bila tarikh lahir korang dan kat mana korang sambut tahun lepas?
07.08.88..  nape tnye taon lepas?? Taon lepas xsmbut pon,, taon ni je ade org tlg sambutkan..


18. 7 orang blogger yang korang nk tag
aKu Cuma nk tag 3 orang je lam ni.. bole kan???

ape lg,,jawab le..haha


19. Cerita sikit blogger yang pertama korang tag.
name die kirat,, die budak muau.. antare stden umt yg kuat merempit.. satu benda yg aKu xleh lupe,, die gune perkataan "piap-piap" mase presen aritu..haha,, lawak betol..

aKukah kapten????

Kapten,, oo kapten...hihi...

“Ape..??”
“Napelah ko ni suke sgt panggil aKu kapten..??”

Ptg ni nak men kol bape..??

“Ntah,,mane aku taw..”
“Tanyelah orang lain..”

La,, ko kan kapten.. kne r tanye pendapat ko..

“aKu skng ni sush la nk gerak..”
“kang kalo ckp nak men,, tbe2 ptg karg aKu xtrun korg ckap aKu cakap xserupa bikin plk..”

yelah2,, ko skng ni da jarg sangat trun..
maklom le,, kitorg mane layak men ngan ko..

“oitt..!!!”
“ape nih wei..??”
“ko paham2 r,, kn aKu da cite ape poblem aKu kat ko..”

pape jelah..
kalo nak trun,, ptg nih kol 5.30..
pdg baru,, bwk glove ngan bola skali..

“iye,,iye.. kalo blh trun aKu trun.. xbrani nk janji agy..”
“tgk,, ko plk yg bt kputusan..”
“ko la jd kapten ye..?? hihi”

xdenye,, kalo nk trun,, trun..
xnk suda.. kitorg xnk pakse.. ko pling senior lam team..

“haha.. okeh2..”
“c u d pdg..”
(kompom aKu memerap kt umah jgk ptg ni..)
:::aKu dAn sEsuAtu:::

Monday, November 22, 2010

:::penantian:::


Ha,, nak g KL??
“Errmm..”
Bila??
“Esok,,tiket kol 1.30..”
Ha,, esok?? Nak g ngan sape??
“Sorang je.. nanti kat sane ade orang jempot..”
Lorr,, da la demam,, nak g sorang-sorang pulak tu.. kalo ade orang temankan xpela jugak.. penting sangat ke..??
“Penting,, soal idop dan mati..”
Xpelah kalo camtu..

Esok: 2.00pm
Mane ni,, da kol 2 xde mesej pon.. cakap nek bas kol 1.30..
Salam,, da nek bas ke blom..??
“Da,, sampai ____ da pon..”
(lorr,, xbagitaw pon..)
Ermm,, k lah,, take care..
“Tengs..”
(la,, tu je??)


8.30pm..
Ermm,, xsampai lagi kot..

9.30pm..
Jap lagi sampai le tu agaknye..

10.30pm..
Cbuk kot.. mungkin g makan dulu ke,, g umah dulu ke..

12.00am..
Letih kot,, maklomla jalan jaoh.. tunggu esok jelah..
Baek aKu mesej kemba aKu dulu,, ntah ape xtvt die siang td ye.. ade jgk org nk sembang-sembang..

3.00am..
zzZzZZzzZzzzZzzZZzz...

8.00am..
,,,,,

12pm
.....

6pm
,.,.,.,.

1.00am
................................

11am
...

9.00pm
iiiii

7.00am
!!!!!

5.00pm
!i!i!i!i!i!i!i!

2.00am
~~~~~~~~

5.30pm
..................

1.00am
....

12.00pm
Arghh,, malas la aKu nak tunggu lagi..
Packing beg..
Stat moto..
Destinasi: TAMAN MAIDAM...
::aKu daN sEsuAtU::

Saturday, November 13, 2010

LIFE @ LIFE FOOD?????

Dua tiga hari kebelakangan ni,, kadar hormon gembira dan keciwa aKu bercampur-campur.. baru je sempat eppy dua tige kerat,, da datang pulak hormon pembawa keciwa.. aduss,, 

bagilah aKu eppy kejap..
aKu pon nak eppy jugak..
esok ade paper pulak tu..
tengok je muke aKu senyom,, tapi hampeh..
xpelah,, lusa aKu da nak balik da..
study pon ntah kemana lagi nih..
harap aKu “boleh survive”..
tp macam xleh je..

apepon,, HIDOP MESTI DITERUSKAN..
bak kate pepatah,,
“berjalan mesti pandang ke depan,, jangan toleh kebelakang”..

Nak xnak,, aKu mesti jugak belek note..
Harap dengan study LIFE FOOD mlm ni,, aKu akan berjaya dapat balik "LIFE" aKu.. tapi macam IMPOSSIBLE je..

Well,, aKu tetap aKu..
aKu masih dan akan terus jadi,,
:::aKu dAn sEsuAtU:::

Friday, November 12, 2010

aKu dan seSuaTu...


"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts or goals about you. In the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tags you. If I tag you, it’s because I want to know you more."


1)
Salam dihulur pembuka bicara. Nama diberi FAIZUL RIZAL,, tapi org panggil aKu joE, xpon pejO.. xpenah lagi orang panggil aKu RIZAL..

2)
aKu ni seorang anak jati ganu,, lahir kat ganu,, skoloh kat ganu,, pendek kata aKu memg rakyat genu sejati la.. tapi aKu heran,, orang mesti pelik kalo aKu cakap aKu ni orang ganu.. asal ha..??

3)
aKu ni memang dari dulu giler NGAIL.. tp leni je aKu da makin slow bab-bab ngail ni.. stkat ngail ni,, pejam mate jelah..!! tp ade satu bende yg aKu failed dalam ngail ni,, ngail AWEK..hihi

4)
aKu ni minat burung.. xkirelah burung ape,, sume ak minat.. kat umah aKu pon ade la jgk burung yang aKu bela.. salah satunye adalah SERINDIT..

5)
selain burung,, aKu jugak suke sangat IKAN.. nak-nak ikan yg pelik dan kaler dia warne-warni.. kat umah aKu adelah cikit ikan guppy,, kalo ak stat bg makan kat ikan ni,, kadang-kadang boleh sampai ½ jam.. walaupon ikan cume ade dua tiga kerat je..

6)
Mungkin sebab aKu minat burung ngan ikan, aKu xminat kucing.. aKu xtahu nape,, memamg dari dulu ak xsuke kucing walaupon kat umah aKu penuh dengan kucing..

7)
Kalo nk tahu,, dulu aKu ni ade  cite-cite nak jadi PILOT.. syok betol tgk jet terbang tinggi sayup nun di udara.. pulak 2 bole bawak laju2,, trafik light xde,, polis xde.. pendek kate,, xkan kene speed trap la walau tekan minyak abis..

8)
Kembali ke zaman sekolah,, aKu kalo dalam skola innocent giler.. disiplin xpenah langgar,, rekod memang bersih sejak tadika sampai la abis form 5.. siap jadi ketua pengawas pustake lagi.. hebat x aKu..??

9)
Teringat zaman skola ni,, kebanyakan cikgu cakap aKu ni baik.. ntah ape yg baik pon aKu xtahu.. mkin sbb aKu ni senyap kot dalam kelas..
Tapi,, aKu ni baik ke..??????

10)
aKu ni sangat xpandai buat keputusan.. bukan ape,, aKu xyakin dan takot kalo ape yg aKu buat 2 silap.. kadang2,, ak pikir balik,, ape betol ke keputusan yg aKu da buat ni ha..??

11)
aKu lagi suke kalo IKOT ARAHAN daripada MENGELUARKAN arahan..!!!!!

12)
Kalo bab makan,, aKu ni jenis yg xcerewet.. sume aKu men bedal je.. sedap xsedap 2 lain kire,, yg penting MAKAN..!!

13)
Bab pakaian pon same,, aKu ni jarang sangat memilih.. bukan ape,, aKu ni memang xsuke bergaye dan memang xreti bergaya pon.. buang karan je smua 2..

14)
Tang meluahkan perasaan ni,, aKu memang FAILED.. kadang 2,, aKu memang sangat2 nk cakap sesuatu,, tapi semuanye cume sekadar tersangkut dalam ati aKu je.. contohnya,, kalo ade orang tolong aKu,, aKu nak sangat2 cakap terima kasih bebanyak kat die,, tapi... hampeh..!! mulot aKu ni xmampu tuk berbicara... 

15)
aKu ni suke senyom,, sbb cikgu aKu slalu cakap,, senyum 2 sedekah.. jadi,, dengan sekali senyum je,, aKu boleh melakukan amal jariah tanpe mengeluarkan duit..hehe

16)
Sangat2 suke kalo orang ajak aKu g jalan2 terutamanya tempat2 shopping.. macam2 ade dalam kepale otak,, tapi biasenye balik tangan kosong jgk.. hampeh betol..

17)
Sekarang aKu makin sedar dan menyedari bawasanya,, aKu terlalu banyak sangat mengharap untuk dapat sesuatu dari orang lain,, tapi aKu xpulak memberi...

18)
Ape aKu suke buat kalo aKu xde keje..?? kalo dalam umh,, ade sumber radio,, aKu ske dgr radio.. kalo xde,, ak ske duk lepak smbil termenung.. kalo da bosan,, aKu TIDO..
Kalo luar umah,, aKu berjalan jelah kemane pon.. puas jalan aKu duduk,, xkan nk berlari plk.. hehe

19)
aKu ni minat giler lagu2 melayu era 80 dan 90-an.. kebanyakannya aKu ingat lirik bila dgr sesuatu lagu 2 berkumandang...
rock kapak,, rock kapak,, rock kapak...

20)
Bile aKu duk termenung sengsorang,, mesti aKu pikir,, napela aKu dulu “malas” sangat.. kalo aKu “rajin” mesti aKu xjadi cmni..

21)
Saye suke men bola,, hari2 saye men bola.. tp 2 dulu,, skg ni da jarang sangat aKu men bola.. maklumla,, kaki bangku.. satu lg game yg aKu ske men,, SOFTBALL.. yeahh,, swing batter swing..!!!!!!!!!!!

22)
Rekod pembelian aKu yg terbesar adalah RM2500.00 dalam mase 5 minit.. tapi yg herannye,, duit aKu abis,, tapi satu habuk pon aKu xdapat.. gigil2 tangan aKu nk bagi duit,, tp xpe,, member punye pasal.. smpai skg aKu ingat peristiwa tu..!!!

23)
Satu bende yg korang mesti taw pasak aKu,, aKu xhisap ROKOK walaupon kebanyakan member aKu merokok..

24)
Buat mase ni,, aKu da ade 11 org anak sedare..sumenye bru umur 7 thun KEBAWAH.. paling muda 2 bulan.. INSYA ALLAH,, taon depan tmbah lg 3 org..hehe

25)
Masih ingat lagi kenangan zaman dulu-dulu.. kalo time2 ujan cenggini,, mesti aKu dikerah tuk men ujan dengan mencabut dan mengharvest segala jenis ubi yg ayah ngan mak aKu tanam..
Lepas 2 basuh,, kendian jd penjual plk kt bangsal tepi jalan.. mase 2 aKu rase xbes langsung.. tp skrg baru aKu sedar,, betapa besnye saat 2.. kalaulah masa boleh berputar..

26)
Lastly,, aKu ni sangat PENDIAM orangnye.. even kat umah pon aKu senyap je.. kalo sepatah mak aKu tanye,, sepatah jelah jawabnye.. kadang-kadang 2,, soalannye berjela-jela,, tp aKu cuma angguk,, xpon geleng kepale je.. kalo aKu tibe2 je jadi peramah 2,, ajaib sangat la...hahaha


Setelah bertungkus-lumus,, akhirnye aKu da berjaya menjawab 25 + 1 jenis teka-teki yang bermain dalam benak korang (hatiKERING yG basah,, dayah budakNANO...).. sekarang ni aKu nak mintak encik asrulYGsemat.. ngan qodirPENGAILtegar ngan hariINIesokDANluseKAU..   untuk perkenalkan diri...dengan segala hormatnya dipersilakan...

..grey SKY morning..

Oitt,, da nk kol 7 pagi rupenya.. ish3,, langsung xsedor..

Da pagi rupenya..

Tp aKu stay up bukan stdy pon,, ntah ape aKu buat pon aKu xtaw..

Nsib bek la dan jgk stdi ckit awal2 malam td..

Arini jumaat,, mknenya aKu ade lam 2 hari je lg nk stdi..!!!

Mak aihh,, giler betol aKu rupenye..

Da,, stop..!!

Stdy plk..

Kalo fmly aKu taw cenggini pangai aKu,, mampos aKu..

Time for my future..

Reset to study mood (mata da stat ngantok)..


                                                 zzzZzzZzzZzZZzzZZzZ.....

Thursday, November 11, 2010

kamera OH kamera...

Kamera oh kamera...
Xsangke pulak aKu,, sekarang ni da tinggal ko sorang je...
Dulu mase mula-mula aKu beli,, aKu beli ko skali ngan adik-beradik ko skali...
Tp skrg da tinggal ko sorang je,, kecian kt ko ye...

Mesti ko sunyi kan duk sorang-sorang...??
Tapi aKu nak bt cmne,, bukan niat aKu nak pisahkan korg sume...
Sbb aKu sayang korang sume...
Tapi skg ni,, satu-satu da tinggalkan aKu..

Tp ko masih setia ngan aKu lagi kan..??
Ko takkan tinggalkan aKu kan..??
Janji taw..
aKu janji,, aKu akan jage ko leklok...

kalau boleh,, aKu nak bg ko makan kenyang2,,,
tapi aKu xberdaya..
kalau boleh,, aKu nak je mandikan ko tiap2 hari,,
tapi aKu takot ko demam...

xpelah,, jodoh kite xpanjang kot..
nanti aKu akan cube cari adik-beradik baru tuk ko ea..??
sabar ye,, sbb xboleh bagi ko makan lagi skg..
aKu sendri pon xcukop makan lagi nih..hehe

biarlah DIA  nak amik sume 2,,,
aKu xkisah,, tp tanggung la sendri...
aKu beli ngan duet aKu sendri kot,,
tp senang2 je   DIA amik...

kalo camtulah cara ko carik makan,,
hidop ko xkan kaya sampai bile2...
lepas ko pukau,,ko curik sume barang2 kitorang ea...
kali ni ko terlepas,, tunggulah sampai masa ko nanti...

walaupon kau dan aKu sembah tuhan yang berbeza,,
tp sbenarnye tuhan 2 cuma SATU  je..
ingat tu..
moga ko dapat pemalasan yang setimpal..!!!!!!!!!


ni je yg tinggal,,skurg-kurgnye ad jgk la yg tinggal..


Wednesday, November 3, 2010

..season fiNalE..

musim tengkhujuh da datang lagiii.... besnyer kalo da cuti nih... bleh men air lagi... tapi masahalnye paper pon xstat lg nih... cakap pasal paper ni,, aKu sentuh pon xlagi nota nih.. bile la aKu nak insaf nih.. tp kalo buke buku pon kompom xlame.. pastu beralih kpd buku siber(fb).. tp yg jadi persoalannye,, kalo buke buku yg nih sampai kol 3, 4 pagi pon xpe.. dunia-dunia.. ape la nak jadi dengan aKu nih.. anyway,, aKu dengan ini mengucapkan selamat menempuhi peperiksaan akhir dan juga selamat memempuh musim tengkhujuh...  jom pakat-pakat mandi ujan..!!!!!!!!!!!!!




               studi lepak,, result biar gempak..!!!!!!!!!!!!!

Thursday, October 21, 2010

ambang 21/10/10

akhirnya,, hari ni da 21/10/10...cepat sungguuh masa berlalu rupenya.. ari nie,, akak ak da konvo da.. maknenya,, da 3 tahun lebih da berlalu dari stat tarikh ak g anto die blajor kt KSB aritu.. tp sayang,, ak xbleh pon g tgk die konvo.. da la mase dia konvo POLI dulu pon ak xleh ikot.. ape-ape pon,, ak nk ucapkan tahniah kt die walaupon  die xpenh taw dgn kehadiran blog ak nih..hehe..


arini jgk,, ak akn bertolk ke johor utk lawatan.. baru je td ak leps test,, siang td plak ak kne speaking..haha,, mknenya ak da boleh g melancong dengan aman.. walaupon ade lg satu tugasan mementi untuk disiapkan,, tp ak rase beban dlm kepale ak ni da kurang cket.. ak pon sbnrnye tanpe sedr da nk abis sem 3 utk degree nih.. cepat bebenor rasenye mase berlalu... asyik cakap psl mase nih,, lngsung xsedor skg ni da kol 3.16 a.m... esk kol 8.00 a.m da nk kne gerk da... tp baju pon ak xkemas lg nih.. bak kate adam,, lekk luuuu...haha


bse r kn,, hero slalu lmbat.. nk gadoh g mane gok cepat-cepat.. hehe.. ak jgk nk ucpkn time kasih kt incik mery sbb blnje ak makan jap td..hehe.. rasenya,, smpai cini dulu r karya ak tuk awal pagi yg tersangat sejuk nih.. len kali r ak smbung lagi.. ak nk cite cket psl ape yg ak nk cite..haha


lupe plk,, skg ni MU tgh lawan..harap-harap meng la mlm nih..incik mery kate da leading 1-0...moge meng besor mlm nih..hidop MU!!!!!!!!!!!!!!


sekian terime kasih..hahaha

Monday, October 18, 2010

renungan buat insan bergelar WANITA...

Apabila kamu berkawan dengan lelaki,
ingatlah ada dua pilihan terbentang 

PERTAMA...
kamu jadi seperti KELAPA...
mudah diperoleh..
diparut...diperah..
dan diambil santannya...
lepas itu hampasnya dibuang...

KEDUA...
Kamu menjadi sebutir MUTIARA..
berada di dasar lautan...
tersimpan rapi..
dilindungi kulit...
bukan senang nak lihat..
apa lagi mendapatkannya..
hanya orang yang bertuah ...
berusaha menyelami dasar lautan...
dapat memperolehnya..
harganya mahal sekali..
dan ia akan tersimpan selamanya..

jadi..
kamu pilihlah sama ada hendak menjadi KELAPA ataupun MUTIARA..
di sebalik SANTAN..
menjadi penyedap makanan..
diperah segala kenikmatan..
dengan mudah jatuh menjadi titisan..
akhirnya habis kari dimakan..
pulut panggang sisi habis ditelan..
dan SANTAN hilang tak jadi ingatan.. 
yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang..
orang tak kenang jasa SANTAN..

MUTIARA...
tertanam di dasar paling dalam...
sukar andai mengharap jadi perhatian..
kerana MUTIARA dilindungi oleh cengkerang yang menghadangnya dari ancaman musuh..
namun kiranya ditemui insan..
akan menjadi PERMATA HIASAN..
terletak tinggi di cincin idaman..
atau di leher nan jinjang..
atau di lengan menawan..
makin lama MUTIARA  tertanam..
makin tinggi nilainya..

oleh itu...
pilihlah sendiri...
menjadi SANTAN..
mudah jadi perhatian..
tapi hanya sebentar jadi santapan...
kemudian hilang segala nikmat dan pujian..
menjadi MUTIARA..
sukar ditemukan..
namun bila dihias indah gadis rupawan..
hilang ia..
tangisan mengiringi zaman..
There was an error in this gadget

Popular Posts