Thursday, December 2, 2010

:::frEEdom pt. 1:::

30.11.2010.. satu tarikh keramat utuk aKu bagi tahun 2010 ni..

ape taknye,, ari ni last paper aKu untuk sem nih...

paper kol 09.00-11.00am..
AQU4101 AKUAKULTUR BERSEPADU no. meja 395..

walaupon study ala kadar je,, tapi sekurang-kurangnya aKu study jugak..

ntah ape la sebabnye,, aKu sendiri pon tak tahu..

untuk subjek terakhir ni,, aKu terpakse menelaah sebuah buku yang dah tahap novel karya ahadiat akashah..

tapi masalahnya,, baru je selak dua tiga muka surat,, mata da layu..

jadi,, untuk mengatasi masalah ni aKu cuba study kat libry tanpa membawa laptop kesayangan aKu nih..

tengahari,, lepas makan,, aKu ngan sorang hosmet aKu bertolak ke libry kebanggan warga universiti yang terkenal di pantai timur ni..

dan untuk pengetahuan,, ni baru kali kedua aKu menjejakkan kaki kat libry ni untuk sem ni.. haha

untuk pendekkan cite,, baru stengah jam ngadap novel ni,, member aKu da mula memeluk tubuhnya..

mata pula dipejam rapat.. seminit,, dua minit,, lima minit,, sepuluh minit masa berlalu.. tapi keadaan member aKu ni masih xberubah..

mata aKu pulak da nk mengikot jejak langkah mata mber aKu ni...

aKu amik langkah drastik..!! bangon,, g toilet,, basuh muka.. segar balik...

masa aKu sampai kat meja kitorg stdy balik,, aKu tengok mber aKu da kembali ke alam nyata balik..

lalu perjuangan yang tergendala disambung kembali..

lewat petang,, dalam kol 6 kot kitorg mula kemas dan balik umah..

malamnya,, aKu smbg balik stdy tp kt umah je.. selak-selak ape yg patot,, conteng2 cikit..

esoknya,, rutin aKu masih lagi sama.. tapi sekadar stdy kat umah je.. mcm yg aKu jangkakan,, memang banyak on9 dr study..

malamnya,, aKu tido agak awal dalam kol 3 dengan niat nk bangon stdy blik kol 6 nt.. last revision.. tido kt ruang tamu dengan niat senang jaga kalo ade org bangon subuh..

tapi xsmpai kol 5,, aKu da terjaga.. rupenya ade hosmet aKu da bangon.. bukan nk stdy,, tp tgk el-classino.. haha,, aKu ape lagi join skali le..

mule2 tengok,, barca da lead 2-0.. mcm bes je game kali ni.. barca control game,, real sekadar jadi ayam..haha

habis game,, real kena 5-0.. haha,, puas ati tengok.. real kalah,, kalah besar plk 2...

abis game,, tunaikan tanggungjawab.. pastu continue stdy utk last time utk last paper ni..

kol 8.30,, bertolak menuju DEWAN PENYU yang tersergam indah.. kami satu rumah da sepakat tuk pakai kemeja tuk kali terakhir dalam sem ni..

macam biasa,, sebelom msuk dewan exam,, sorang akan lead doa..

masuk dewan,, aKu cari tempat.. jalan,, jalan,, jalan,, da smpai row pling depan.. betol2 depan meja ketua pengawas lengkap dengan mikrofon..

abis le kali ni,, tempat aKu paling depan la pulak..

buka soalan.. ALHAMDULILLAH... soalan xde la sepayah yg aKu bayangkan.. dan ak mula mengarang dalam bahasa ibunda (BI) sebab lctrer aKu ni orang IRAN..

kalo karang BM kang,, sepatah haram dia xpaham,, saje dapat kosong markah aKu..

boleh pulak ade soalan kire2.. aduii.... calculator xbawak plk ni..

tgk kiri kanan sume xbawak.. yg bawak,, nun kt blakang sana..!!

maka,, tanpa segan silu aKu angkat tangan dan mintak pengawas tlg carikan aKu klkulator..

yess,, dapat.. tp,, tahan jelah telinge kejap dengar ceramah free.. nseb bek bukan aKu sorang je yg xbawak..

lagi 32 minit exam nk abis,, aKu kuar dewan.. bangon,, pusing blakang... perghhhh,, kosong... mak aihh,, xdgr pon bunyi krusi,, tp tuan krusi da xde..

kali ni,, aKu mampu kuar dewan dengan senyuman.. smpai blakang dewan,, ak nmpk lctrer aKu duduk kt sudut kiri dewan..

HAMID KHODA BAKSH..!!! ya,, itulah nama lctrer aKu tuk sbjek ni..

smpai kt sbelah dia,, dia toleh kt aKu.. dan aKu sempat balas dengan sekuntum senyuman..

jejak je kaki kat luar dewan,, aKu dapat rasakan KEBEBASAN.. segala beban da hilang..!!!

dan lepas ni,, kami akan teruskan dengan perancangan yang dah dibuat teliti.. haha..

aKu da bebas,,!!aKu da bebas..!!aKu da BEBAS!!!!!!!!!!!!

to be cont......
:::aKu dAn sEsuATu:::

3 comments:

pating said...

bebaslah kamu sebelum kamu dibebaskan HEHE

dAYaHnANoHa said...

pejo!!xpuas ati.....!!
ptot ko tulis....awek cmey yg bg pnjam kalkulator kt ko tuhhh.....hehehehe^_^

serinditMERAH said...

haha.. aku mau bebas..

Popular Posts