Monday, November 29, 2010

:::semangat YANG hilang:::

hari ni,, da masuk 29/11/2010.. menandakan bahawasanya tahun 2010 bakal berakhir dengan jayanya dalam tempoh sebulan..

dan aKu baru tersedar dari lamunan dan lena yang tersangat panjang..

mengapa aKu langsung tidak menyedari hal sebegini sebelum ni?? MENGAPA???

satu persoalan yang aKu sendiri tak mampu untuk merungkainya..

entahlah,, mungkinkah masih sempat untuk aKu mengubah segala-galanya??

mungkin ya,, dan mungkin jugaTIDAK!!!!

kalau YA yang aKu mahukan,, bermakna aKu perlu melakukan pecutan terakhir.. pecutan yang pasti memerlukan sepenuh kudrat..

tapi,, masihkah aKu memiliki kudrat dan kekuatan sebegitu???

satu lagi persoalan yang menjadi tanda tanya..

apakah dengan berakhirnya tahun ini,, segalanya bakal berakhir???

oh tidak..!! aKu takkan mampu melihat segalanya berakhir begitu sahaja..

tetapi dalam keadaan sekarang,, aKu hanya mampu menjadi seorang pemerhati.. menunggu apakah kesudahan sebuah cerita..

menunggu,, dan terus menunggu... apakah ini jalan yang terbaik??

semestinya jawapannya adalah TIDAK!!!

apa yang patut aKu lakukan??

apa yang harus aKu fikirkan??

ya TUHAN.. berikan aKu sebuah kekuatan untuk mengharungi segalanya..

kekuatan untuk aKu menanti..

kekuatan untuk aKu menerima sebuah kenyataan..

kekuatan untuk aKu menerima sebuah kekalahan..

kekuatan untuk  aKu kembali BANGKIT...

untuk kembali menjadi aKu yang telah sekian lama MENGHILANG.....

:::aKu dAn sEsuAtu:::

Sunday, November 28, 2010

:::CeriTa seBotol syaMpoo:::


Suatu senja,, seorang kakak menyuruh adik-adiknya mandi setelah seharian bermain.. seorang adik lelakinya menyuruh sang kakak menyediakan peralatan untuknya mandi.. 

bukan tidak mahu mengambilnya sendiri,, tetapi sekadar mahu bermanja dengan kakak kesayangan yang jarang-jarang pulang ke rumah gara-gara menuntut ilmu di menara gading di ibu kota..

Si adik begitu berbangga kerna memiliki seorang kakak yang bergelar mahasiswa,, sekaligus mahu menurut jejak langkah sang kakak..



Si adik melonjak gembira tatkala sang kakak membawa peralatan mandi beserta sebotol SYAMPOO yang baru dibeli dan masih belum dibuka..

Si adik yang keriangan mandi dengan bertemankan alunan lagu yang dinyanyikan sendiri.. melodi dan lirik dinyanyikan mengikut apa yaang terlintas difikirannya..

dia menyanyi sambil tanngannya yang memegang botol syampoo dihayunkan ke kiri dan kekanan.. tanpa desedari,, tudung syampoo yang dipegangnya tercabut dari botol.. 

maka,, bertaburanlah syampoo itu di merata-rata dan syampoo yang tinggal di dalam botol hanyalah sisa-sisa..



Si adik yang panik lantas dengan segera membilas sisa-sisa sabun di badannya dan kembali ke dalam rumah.. 

si adik berasa gelisah seandainya kakaknya mendapat tahu tentang apa yang baru sahaja berlaku..

Kemudian,, sang kakak mandi dan bersiap-siap untuk menunaikan solat maghrib.. 

Semasa sang kakak mandi,, tiba-tiba dia memanggil-manggil nama si adik yang baru selesai mandi.. 

si adik yang telah dapat mengagak apa yang terjadi hanya diam membatukan diri..



Setelah selesai mandi dan menunaikan solat maghrib,, sang kakak memanggil si adik.. lantas si adik dimarah kerna sikap cuainya.. 

akibat perasaan geram bercampur marah,, sang kakak menyuruh si adik mengantikan semula syampoo yang telah dibazirkan oleh adiknya.. 

malam itu,, si adik tidak menjamah makam malam gara-gara merajuk dengan tindaakan kakaknya.. dia juga menyesal atas tindakannya..

 tetapi apakan daya,, menyesal dulu pendapatan,, menyesal kemudian tiada gunanya lagi..

Si adik lantas mengambil keputusan untuk mengambil semua duit tabungan yang telah dikumpulkan dari duit saku sekolahnya untuk diberikan kepada kakaknya..

Si adik terus membawakan duit tersebut kepada kakaknya,, termasuk kepingan duit syiling..

Sang kakak yang terharu dengan apa yang dilakukan oleh adiknya menangis lantas memeluk adik kesayangannya.. sang kakak memulangkan kembali duit milik adiknya..





Sang kakak berpesan kepada adiknya supaya menjaga barangan orang lain dan amanah yang diberikan sebaik mungkin..

Dikala bergembira,, jangan pula berlebih-lebih sehingga mendatangkan kemudarat dikemudian hari..

Perlu menerima segala teguran dengan hati yang terbuka lebih-lebih lagi jika kesalahan datang dari diri sendiri..


andai melakukan kesalahan,, berani menanggung akibat dan musibat dari setiap perbuatan yang telah dilakukan..



Kini si adik telah menginjak dewasa dan kakaknya sudah lama merantau di negeri orang dan jarang sekali pulang ke kampung halaman gara-gara tuntutan kerja..


setelah sedekad berlalu,, si adik mula melupakan kisah yang berlaku..

Dan kisah ini kembali bermain di benak si adik tatkala melihat anak kakaknya yang seronok mandi sambil bermain dengan buih-buih syampoo sewaktu pulang berhari-raya di rumah usang milik datuk dan nenek mereka...
:::aKu dAn sEsuaTu:::



Saturday, November 27, 2010

:::study LEPAK,, result GEMPAK!i!i!:::

jam da menunjukkan kol 2.19 a.m.. tapi aKu masih ad sisa2 nota yang perlu aKu habiskan sebelom masuk exam kol 9.00 a.m esok..

kepale plk rase cam kosong je nak menghadapi exam esk nih..

tapi berbekalkan semangat yang waja,, aKu akan pastikan ilmu penuh didada sebelom melangkah kaki menuju ke meja no. 159  dalam DSM.. haha

tapi ntahla,, harap2 semuanya berjalan lancar esok..

aKu berdoa moga2 dapat menempuhi 2 jam dalan DSM esok dengan penuh aman terteram dan senyuman..

dan xlupe jugak buat semua teman2 seperjuangan,, aKu doakan korang sume akan beroleh kejayaan dan juga ilmu tentang IKTIOFISIOLOGI setelah berhempas-pulas selama 1 sem..

ikhlaskan niat,, stdy untuk dapat ilmu,, bukan takat nak dapat 4 flat je..

same-samelah kita berdoa moga2 ilmu kite diberkati dan beroleh kejayaan ye..

akhir kata,, selamat menjawab exam esok.. lupe plk,, esok exam stat kol 9.00a.m ye,, bukan 11.00 a.m.. hehe

kad metrik jangan lupe bawak..

gud luck sume,, caiyok2,, gambate..

JANGAN ikot moto aKu tiap kali exam ye,,
study LEPAK,, result biar GEMPAK..

 :::aKu DaN sEsuAtU:::

Friday, November 26, 2010

:::mentari muncul kembali:::

setelah agak lama mentari memencilkan diri dan menghilangkan diri,, akhirnya ia telah kembali..

kembalinya sang mentari menandakan hari-hariku akan kembali bersinar.. sekurang-kurangnya untuk hari ni..

tapi xpe,, kalo ujan pon aKu xkesah.. da memang musim dia kan.. nak buat lagu mana..

lagipon aKU memang suka men ujan nih.. hehe,, teringat pulak mase kecik2,, suke sangat men ujan.. sampai bibir da tukar kaler biru pon still men ujan lagi..

walaupon ujan itu membawa rahmat,, sesekali ianya perlu diselang-selikan dengan hari yang cerah.. barulah sempurna..


sebab kalo hari2 panas pon xbes jugak.. hari2 ujan pon xbes jugak..

tapi kan,, kalo time ujan,, banyak xtvt akan tergendala..

dan mase 2,, banyak xtvt len pulak yang boleh dijalankan..

kirenya memang dua2 pon ade kelebihan le..

tapi kan,, kalo da lame xtengok matahari ni,, tibe2 bangun pagi terang benderang hati mesti gembira.. hati mesti bersorak keriangan..



apepon,, ujan atau panas ade kebaikan masing2..


tanpe ujan,, anak benih xleh nak bercambah.. tapi kalo ujan je manjang,, pokok akan kelemasan tenggelam dek air ujan.. dan kalo panas je manjang,, pokok akan mati akibat kekurangan air..

sebab 2le ujan dan panas ni kene sentiasa ada kan..


dan aKu xberape kesah sangat,, ujan ke panas ke.. sebab,, aKu suke dua2 ujan dan panas..

ape susah,, kalo ujan pakai le payung,, xpon duk je lam umah..

idop mesti eppy,, dan cara kita nikmati idop kite je akan pastikan kite rase eppy atau x.. kan3..??

:::aKu dAn SesUaTu:::

Wednesday, November 24, 2010

:::ceRiTa aKu dAn kaSuT:::



aKu memang xbiase pakai kasut. Jarang-jarang sangat aKu pakai kasut,, tu pon sebab terpakse.. 


bukan ape,, aKu dengan kasut ni selalu xsehaluan.. 
kalo kasut aKu cantik cikit,, mula la ade yg berkenan.. 

xpasal2 melapas aKu.. sbb tu aKu memilih untuk xpakai kasut dan tak ade kasut.. sebab bile kasut ilang,, jenuh pulak nk cari kasut baru.. 

pulak tu,, hati mesti frust menonggeng ditambah jugak dengan sumpah-seranah kat orang yang da curik kasut tu..

aKu xsuke marah2 ni.. sbb 2le ak biar je diriku tanpa kasut.. 
sampaikan mase nak konvo pon aKu terpakse pinjam kasut member..

kalo ade pon kasut bola,, kasut futsal ngan kasut sukan je.. sbb ape?? 

Kalo aKu xde kasut bola,, cmne ak nk men bola.. kalo xde kasut futsal,, kompom aKu xleh men futsal.. 
walaupon aKu mengidam sekalipon,, aKu xkan dapat men tanpe kasut 2.. 

xkanla aKu nk men gune kaki ayam plk.. nt ayam tu nk jalan ngan ape kalo aKu da amik kaki die..?? ish3,, aKu xsanggop.. 

aKu lagi rela ayam tu gune kaki tuk mengais makanan daripada aKu amik wat men bola..

kasut yg aKu ade pon kebanyakannye aKu xbeli pon.. ade yg orang bagi,, ade yg aKu rembat adik aKu punye,, ade yg abang aKu bagi,, ade yg akak aKu belanje.. 

setakat ni,, yg aKu beli sendri cume kasut bola ngan kasut futsal je..

selama ni,, dalam banyak-banyak kasut,, aKu Cuma minat kat sepasang kasut je.. 
tapi aKu xberpeluang nak dapatkan kasut tu.. 

maklomla,, pokai.. mane mampu nak beli kasut mahal-mahal.. 
da la tu,, cantik pulak..

tapi dengan hasil usaha dan keringat,, aKu berjaya jugak dapat kasut tu..

bile aKu dapat,, xsampai 2 hari,, kaki aKu da melecet pulak bile pakai kasut tu.. mungkin kasut tu xsesuai ngan aKu kot..

nak buang sayang,, kasut tu da la mahal,, cantik pulak tu..
 lagipon aKu da bersusah-payah nak dapatkan kasut tu..

 sayang pulak rasenya nak pakai.. nanti kalo aKu pakai,, haus la tapak kasut tu.. lagipon,, nanti kaki aKu pulak yang melecet kalo pakai kasut tu.. 


pulak tu aKu ni suke berjalan merata tempat.. 
kang xpasal-pasal kotor pulak kasut tu..

 jadi,, aKu rase baik aKu simpan je kasut tu dulu.. mane taw,, nanti tibe-tibe aKu pakai kaki aKu da xmelecet lagi..

disebabkan terlalu banyak kejadian yang menimpa aKu dan kasut,, aKu amik keputusan yang simple.. 
xpayah pakai-pakai kasut lagi.. 
xpayah beli-beli kasut lagi.. 
pakai selipar jepun dah le.. 

kalau beli kasut kang,, nak kene jaga,, kalo xjage nanti hilang pulak.. kalo hilang kang frust menonggeng pulak..

pastu kalo pakai kasut kena ikat tali,, kalo xikat kang tercabot pulak.. kalo ikat ketat sangat,, xselesa pulak nak pakai..

pulak 2,, kalo maen redah je pakai,, nanti kotor kasut tu.. da xcantik.. nak kena basuh balik..

setakat kotor xkisahla,, nanti kalo kasut tu basah,, xjemur leklok bau pulak.. bau ni memang paiw le,, maunya sebatu bole bau lagi..

lagi satu,, kalo nak pakai kasut kena pakai stoking skali,, kalo xpakai kaki melecet pulak.. duit lagi tu.. 

kalo g mesjid ke surau ke,, kasut kene tanggal..
 masalahnye,, kalo kasut mahal,, cantik pulak tu tinggal kat mesjid,, biasenya balik kaki ayam jelah jawabnye..

tapi, bile aKu da ade sepasang kasut yang bagi aKu sangat selesa,, aKu akan pakai,, jaga kasut tu sampai bile-bile..

selagi ia masih boleh dipakai dan selagi ia xmencacatkan pandangan kalau aKu pakai kasut tu..

haishh,, banyak sungguh masalah kalo ade kasut dan pakai kasut nih.. 
baik aKu pakai selipar je,, senang cerite.. 
xpon pakai kaki ayam je,, lagi senang idop..
kan??kan??kan??

p/s:mane satu kaki aKu???
:::aKu daN sEsuaTu:::

Tuesday, November 23, 2010

anda tanye,, aKu jawab..




sebab aKu da kene tag ngan si meknie jadi dengan suke hatinya aKu memberi jawapan kepade sume soalan yg ditanye.. kisahnye bermula disini,,

1. Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?
Reta aKu skg ni cume presario cq40 ni jer,, pastu tenggiling kt umah sebijik..
Tp yg pling penting,, of course MY FAMILY..

2. Benda yang terakhir korang beli menggunakan duit korang sendiri?
Baru je leps makam malam kt EX-STUDEN.. nasi goreng  biase ngan the panas.. sume skali 4rm..

3. Dimana tempat korang ingin melangsungkan perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang nanti?
Kalo boleh la kan,, aKu nak bt kat TAMAN BURUNG.. byk burung kaler warne-warni lg..
Pasal tema,, aKu nak yg biase tp power.. ntah kawen ke xle aKu ni nt..huhu

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?
Skg aKu sedang dilamun cinta dengan miss nina.. huhu

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
Smpai da abes musim ujan,, pastu aKu akn jtuh cnta ngan miss nino lak… haha

6. Dimana korang selalu berjumpa dengan kekasih korang?
Kt bawah pyung.. tp biasenye time duk ats moto.. kalo lam umah xleh nk dating lak..


7. Novel / buku / majalah yang terakhir korang beli?
Majalah no 1 MALAYSIA,, MASTIKA kat gerai tepi jalan kat bandaraya metropolitan DUNGUN….


8. Apakah nama penuh korang?
Perlu ke name penuh??


9. Antara mak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
Syurga itu dibawah telapak kaki ibu,, so aKu lagi baek ngan mak le..hehe


10. Namakan orang yang korang betul-betul nak jumpa dalam hidup korang?
SUPERMAN… nk jugak tengok kalo2 superman 2 ade betol2..

11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?
aKu ni rajen orangnye,, jadi aKu basuh sendri je sume baju aKu.. tp dengan bantuan mesin basuh le.. huhu

12. Dimanakah tempat yang korang betul-betul nak pergi?
MEKAH,, MADINAH.. insyaALLAH…


13. Pilih salah satu, peluk atau cium?
Kalo xnk pilih bole x..??


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag korang
1. oghang uthara,,
2. duk kt tempat yg kena sumpah ngan MAHSURI,,
3. dia ni nmpk ja sengap,, tp mak aihh,, haru…


15. 5 benda yang korang sangat-sangat sayang dalam hidup korang?
1. buku bank ngan kad ATM nya skali
2. nset,, wlaupon nset klasik je..
3. laptop kesayanganku.. huhu
4. rod and reel…
5. kenangan,, terutamanya mase aKu kecik2…


16. 5 lagu yang paling korang suka dan selalu dengar?
1. gadis bertudung putih
2. untukmu sayang
3. bunga angkasa
4. here without you
5. aKu mahu pulang


17. Bila tarikh lahir korang dan kat mana korang sambut tahun lepas?
07.08.88..  nape tnye taon lepas?? Taon lepas xsmbut pon,, taon ni je ade org tlg sambutkan..


18. 7 orang blogger yang korang nk tag
aKu Cuma nk tag 3 orang je lam ni.. bole kan???

ape lg,,jawab le..haha


19. Cerita sikit blogger yang pertama korang tag.
name die kirat,, die budak muau.. antare stden umt yg kuat merempit.. satu benda yg aKu xleh lupe,, die gune perkataan "piap-piap" mase presen aritu..haha,, lawak betol..

aKukah kapten????

Kapten,, oo kapten...hihi...

“Ape..??”
“Napelah ko ni suke sgt panggil aKu kapten..??”

Ptg ni nak men kol bape..??

“Ntah,,mane aku taw..”
“Tanyelah orang lain..”

La,, ko kan kapten.. kne r tanye pendapat ko..

“aKu skng ni sush la nk gerak..”
“kang kalo ckp nak men,, tbe2 ptg karg aKu xtrun korg ckap aKu cakap xserupa bikin plk..”

yelah2,, ko skng ni da jarg sangat trun..
maklom le,, kitorg mane layak men ngan ko..

“oitt..!!!”
“ape nih wei..??”
“ko paham2 r,, kn aKu da cite ape poblem aKu kat ko..”

pape jelah..
kalo nak trun,, ptg nih kol 5.30..
pdg baru,, bwk glove ngan bola skali..

“iye,,iye.. kalo blh trun aKu trun.. xbrani nk janji agy..”
“tgk,, ko plk yg bt kputusan..”
“ko la jd kapten ye..?? hihi”

xdenye,, kalo nk trun,, trun..
xnk suda.. kitorg xnk pakse.. ko pling senior lam team..

“haha.. okeh2..”
“c u d pdg..”
(kompom aKu memerap kt umah jgk ptg ni..)
:::aKu dAn sEsuAtu:::

Monday, November 22, 2010

:::penantian:::


Ha,, nak g KL??
“Errmm..”
Bila??
“Esok,,tiket kol 1.30..”
Ha,, esok?? Nak g ngan sape??
“Sorang je.. nanti kat sane ade orang jempot..”
Lorr,, da la demam,, nak g sorang-sorang pulak tu.. kalo ade orang temankan xpela jugak.. penting sangat ke..??
“Penting,, soal idop dan mati..”
Xpelah kalo camtu..

Esok: 2.00pm
Mane ni,, da kol 2 xde mesej pon.. cakap nek bas kol 1.30..
Salam,, da nek bas ke blom..??
“Da,, sampai ____ da pon..”
(lorr,, xbagitaw pon..)
Ermm,, k lah,, take care..
“Tengs..”
(la,, tu je??)


8.30pm..
Ermm,, xsampai lagi kot..

9.30pm..
Jap lagi sampai le tu agaknye..

10.30pm..
Cbuk kot.. mungkin g makan dulu ke,, g umah dulu ke..

12.00am..
Letih kot,, maklomla jalan jaoh.. tunggu esok jelah..
Baek aKu mesej kemba aKu dulu,, ntah ape xtvt die siang td ye.. ade jgk org nk sembang-sembang..

3.00am..
zzZzZZzzZzzzZzzZZzz...

8.00am..
,,,,,

12pm
.....

6pm
,.,.,.,.

1.00am
................................

11am
...

9.00pm
iiiii

7.00am
!!!!!

5.00pm
!i!i!i!i!i!i!i!

2.00am
~~~~~~~~

5.30pm
..................

1.00am
....

12.00pm
Arghh,, malas la aKu nak tunggu lagi..
Packing beg..
Stat moto..
Destinasi: TAMAN MAIDAM...
::aKu daN sEsuAtU::

Saturday, November 13, 2010

LIFE @ LIFE FOOD?????

Dua tiga hari kebelakangan ni,, kadar hormon gembira dan keciwa aKu bercampur-campur.. baru je sempat eppy dua tige kerat,, da datang pulak hormon pembawa keciwa.. aduss,, 

bagilah aKu eppy kejap..
aKu pon nak eppy jugak..
esok ade paper pulak tu..
tengok je muke aKu senyom,, tapi hampeh..
xpelah,, lusa aKu da nak balik da..
study pon ntah kemana lagi nih..
harap aKu “boleh survive”..
tp macam xleh je..

apepon,, HIDOP MESTI DITERUSKAN..
bak kate pepatah,,
“berjalan mesti pandang ke depan,, jangan toleh kebelakang”..

Nak xnak,, aKu mesti jugak belek note..
Harap dengan study LIFE FOOD mlm ni,, aKu akan berjaya dapat balik "LIFE" aKu.. tapi macam IMPOSSIBLE je..

Well,, aKu tetap aKu..
aKu masih dan akan terus jadi,,
:::aKu dAn sEsuAtU:::

Friday, November 12, 2010

aKu dan seSuaTu...


"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts or goals about you. In the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tags you. If I tag you, it’s because I want to know you more."


1)
Salam dihulur pembuka bicara. Nama diberi FAIZUL RIZAL,, tapi org panggil aKu joE, xpon pejO.. xpenah lagi orang panggil aKu RIZAL..

2)
aKu ni seorang anak jati ganu,, lahir kat ganu,, skoloh kat ganu,, pendek kata aKu memg rakyat genu sejati la.. tapi aKu heran,, orang mesti pelik kalo aKu cakap aKu ni orang ganu.. asal ha..??

3)
aKu ni memang dari dulu giler NGAIL.. tp leni je aKu da makin slow bab-bab ngail ni.. stkat ngail ni,, pejam mate jelah..!! tp ade satu bende yg aKu failed dalam ngail ni,, ngail AWEK..hihi

4)
aKu ni minat burung.. xkirelah burung ape,, sume ak minat.. kat umah aKu pon ade la jgk burung yang aKu bela.. salah satunye adalah SERINDIT..

5)
selain burung,, aKu jugak suke sangat IKAN.. nak-nak ikan yg pelik dan kaler dia warne-warni.. kat umah aKu adelah cikit ikan guppy,, kalo ak stat bg makan kat ikan ni,, kadang-kadang boleh sampai ½ jam.. walaupon ikan cume ade dua tiga kerat je..

6)
Mungkin sebab aKu minat burung ngan ikan, aKu xminat kucing.. aKu xtahu nape,, memamg dari dulu ak xsuke kucing walaupon kat umah aKu penuh dengan kucing..

7)
Kalo nk tahu,, dulu aKu ni ade  cite-cite nak jadi PILOT.. syok betol tgk jet terbang tinggi sayup nun di udara.. pulak 2 bole bawak laju2,, trafik light xde,, polis xde.. pendek kate,, xkan kene speed trap la walau tekan minyak abis..

8)
Kembali ke zaman sekolah,, aKu kalo dalam skola innocent giler.. disiplin xpenah langgar,, rekod memang bersih sejak tadika sampai la abis form 5.. siap jadi ketua pengawas pustake lagi.. hebat x aKu..??

9)
Teringat zaman skola ni,, kebanyakan cikgu cakap aKu ni baik.. ntah ape yg baik pon aKu xtahu.. mkin sbb aKu ni senyap kot dalam kelas..
Tapi,, aKu ni baik ke..??????

10)
aKu ni sangat xpandai buat keputusan.. bukan ape,, aKu xyakin dan takot kalo ape yg aKu buat 2 silap.. kadang2,, ak pikir balik,, ape betol ke keputusan yg aKu da buat ni ha..??

11)
aKu lagi suke kalo IKOT ARAHAN daripada MENGELUARKAN arahan..!!!!!

12)
Kalo bab makan,, aKu ni jenis yg xcerewet.. sume aKu men bedal je.. sedap xsedap 2 lain kire,, yg penting MAKAN..!!

13)
Bab pakaian pon same,, aKu ni jarang sangat memilih.. bukan ape,, aKu ni memang xsuke bergaye dan memang xreti bergaya pon.. buang karan je smua 2..

14)
Tang meluahkan perasaan ni,, aKu memang FAILED.. kadang 2,, aKu memang sangat2 nk cakap sesuatu,, tapi semuanye cume sekadar tersangkut dalam ati aKu je.. contohnya,, kalo ade orang tolong aKu,, aKu nak sangat2 cakap terima kasih bebanyak kat die,, tapi... hampeh..!! mulot aKu ni xmampu tuk berbicara... 

15)
aKu ni suke senyom,, sbb cikgu aKu slalu cakap,, senyum 2 sedekah.. jadi,, dengan sekali senyum je,, aKu boleh melakukan amal jariah tanpe mengeluarkan duit..hehe

16)
Sangat2 suke kalo orang ajak aKu g jalan2 terutamanya tempat2 shopping.. macam2 ade dalam kepale otak,, tapi biasenye balik tangan kosong jgk.. hampeh betol..

17)
Sekarang aKu makin sedar dan menyedari bawasanya,, aKu terlalu banyak sangat mengharap untuk dapat sesuatu dari orang lain,, tapi aKu xpulak memberi...

18)
Ape aKu suke buat kalo aKu xde keje..?? kalo dalam umh,, ade sumber radio,, aKu ske dgr radio.. kalo xde,, ak ske duk lepak smbil termenung.. kalo da bosan,, aKu TIDO..
Kalo luar umah,, aKu berjalan jelah kemane pon.. puas jalan aKu duduk,, xkan nk berlari plk.. hehe

19)
aKu ni minat giler lagu2 melayu era 80 dan 90-an.. kebanyakannya aKu ingat lirik bila dgr sesuatu lagu 2 berkumandang...
rock kapak,, rock kapak,, rock kapak...

20)
Bile aKu duk termenung sengsorang,, mesti aKu pikir,, napela aKu dulu “malas” sangat.. kalo aKu “rajin” mesti aKu xjadi cmni..

21)
Saye suke men bola,, hari2 saye men bola.. tp 2 dulu,, skg ni da jarang sangat aKu men bola.. maklumla,, kaki bangku.. satu lg game yg aKu ske men,, SOFTBALL.. yeahh,, swing batter swing..!!!!!!!!!!!

22)
Rekod pembelian aKu yg terbesar adalah RM2500.00 dalam mase 5 minit.. tapi yg herannye,, duit aKu abis,, tapi satu habuk pon aKu xdapat.. gigil2 tangan aKu nk bagi duit,, tp xpe,, member punye pasal.. smpai skg aKu ingat peristiwa tu..!!!

23)
Satu bende yg korang mesti taw pasak aKu,, aKu xhisap ROKOK walaupon kebanyakan member aKu merokok..

24)
Buat mase ni,, aKu da ade 11 org anak sedare..sumenye bru umur 7 thun KEBAWAH.. paling muda 2 bulan.. INSYA ALLAH,, taon depan tmbah lg 3 org..hehe

25)
Masih ingat lagi kenangan zaman dulu-dulu.. kalo time2 ujan cenggini,, mesti aKu dikerah tuk men ujan dengan mencabut dan mengharvest segala jenis ubi yg ayah ngan mak aKu tanam..
Lepas 2 basuh,, kendian jd penjual plk kt bangsal tepi jalan.. mase 2 aKu rase xbes langsung.. tp skrg baru aKu sedar,, betapa besnye saat 2.. kalaulah masa boleh berputar..

26)
Lastly,, aKu ni sangat PENDIAM orangnye.. even kat umah pon aKu senyap je.. kalo sepatah mak aKu tanye,, sepatah jelah jawabnye.. kadang-kadang 2,, soalannye berjela-jela,, tp aKu cuma angguk,, xpon geleng kepale je.. kalo aKu tibe2 je jadi peramah 2,, ajaib sangat la...hahaha


Setelah bertungkus-lumus,, akhirnye aKu da berjaya menjawab 25 + 1 jenis teka-teki yang bermain dalam benak korang (hatiKERING yG basah,, dayah budakNANO...).. sekarang ni aKu nak mintak encik asrulYGsemat.. ngan qodirPENGAILtegar ngan hariINIesokDANluseKAU..   untuk perkenalkan diri...dengan segala hormatnya dipersilakan...

..grey SKY morning..

Oitt,, da nk kol 7 pagi rupenya.. ish3,, langsung xsedor..

Da pagi rupenya..

Tp aKu stay up bukan stdy pon,, ntah ape aKu buat pon aKu xtaw..

Nsib bek la dan jgk stdi ckit awal2 malam td..

Arini jumaat,, mknenya aKu ade lam 2 hari je lg nk stdi..!!!

Mak aihh,, giler betol aKu rupenye..

Da,, stop..!!

Stdy plk..

Kalo fmly aKu taw cenggini pangai aKu,, mampos aKu..

Time for my future..

Reset to study mood (mata da stat ngantok)..


                                                 zzzZzzZzzZzZZzzZZzZ.....

Thursday, November 11, 2010

kamera OH kamera...

Kamera oh kamera...
Xsangke pulak aKu,, sekarang ni da tinggal ko sorang je...
Dulu mase mula-mula aKu beli,, aKu beli ko skali ngan adik-beradik ko skali...
Tp skrg da tinggal ko sorang je,, kecian kt ko ye...

Mesti ko sunyi kan duk sorang-sorang...??
Tapi aKu nak bt cmne,, bukan niat aKu nak pisahkan korg sume...
Sbb aKu sayang korang sume...
Tapi skg ni,, satu-satu da tinggalkan aKu..

Tp ko masih setia ngan aKu lagi kan..??
Ko takkan tinggalkan aKu kan..??
Janji taw..
aKu janji,, aKu akan jage ko leklok...

kalau boleh,, aKu nak bg ko makan kenyang2,,,
tapi aKu xberdaya..
kalau boleh,, aKu nak je mandikan ko tiap2 hari,,
tapi aKu takot ko demam...

xpelah,, jodoh kite xpanjang kot..
nanti aKu akan cube cari adik-beradik baru tuk ko ea..??
sabar ye,, sbb xboleh bagi ko makan lagi skg..
aKu sendri pon xcukop makan lagi nih..hehe

biarlah DIA  nak amik sume 2,,,
aKu xkisah,, tp tanggung la sendri...
aKu beli ngan duet aKu sendri kot,,
tp senang2 je   DIA amik...

kalo camtulah cara ko carik makan,,
hidop ko xkan kaya sampai bile2...
lepas ko pukau,,ko curik sume barang2 kitorang ea...
kali ni ko terlepas,, tunggulah sampai masa ko nanti...

walaupon kau dan aKu sembah tuhan yang berbeza,,
tp sbenarnye tuhan 2 cuma SATU  je..
ingat tu..
moga ko dapat pemalasan yang setimpal..!!!!!!!!!


ni je yg tinggal,,skurg-kurgnye ad jgk la yg tinggal..


Wednesday, November 3, 2010

..season fiNalE..

musim tengkhujuh da datang lagiii.... besnyer kalo da cuti nih... bleh men air lagi... tapi masahalnye paper pon xstat lg nih... cakap pasal paper ni,, aKu sentuh pon xlagi nota nih.. bile la aKu nak insaf nih.. tp kalo buke buku pon kompom xlame.. pastu beralih kpd buku siber(fb).. tp yg jadi persoalannye,, kalo buke buku yg nih sampai kol 3, 4 pagi pon xpe.. dunia-dunia.. ape la nak jadi dengan aKu nih.. anyway,, aKu dengan ini mengucapkan selamat menempuhi peperiksaan akhir dan juga selamat memempuh musim tengkhujuh...  jom pakat-pakat mandi ujan..!!!!!!!!!!!!!




               studi lepak,, result biar gempak..!!!!!!!!!!!!!

There was an error in this gadget

Popular Posts