Tuesday, March 22, 2011

hujan renyai-Renyai...

nampak gayanya,, musim kemarau yang melanda akhirnya berakhir..

hujan yang datang tanpa disangka-sangka menimbulkan seribu kepayahan kepada mereka yang tidak mengalu-alukan kedatangannya.

taburan hujan yang pada mulanya gerimis bertukar menjadi rintik-rintik hujan yang lebat ....

tanah dan ladang yang sebelumnya kering kian berair dan ditakungi lopak-lopak air..

katak-katak kian galak bersahut-sahutan tanda meraikan hujan yang turun..

induk-induk ikan mula berpasangan dan dalam usaha untuk mengekalkan kesinambungan generasi..

namun dalam kekalutan dan ketenangan rintik-rintik hujan yan turun,, banyak kejadian yang sememamngya datangnya tanpa undangan..

kehadirannya menimbulkan keresahan dan kegelisahan.. 

kejadian yang tanpa disedari telah banyak merubah kejadian dan keadaan..


haha,, ape ak melalut pagi-pagi buta nih..

aduyaii..

ermmm,, pedih jugak rupanya ye...

da le tertinggal dan ditinggalkan dalam hujan,, jatuh terjelepuk pulak tu..

maklomla,, hujan.. lantai licin..

ntah apa nak jadi..

tu lah,, careless lagi..

kan da kena tinggal..

helmet pon tertinggal,, terpakselah tumpang di Mahligai yang sememangnya sangat sukar diziarahi apatah lagi menumpang bermalam di dalamnya..

da le masuk tak mintak izin,, ape nak jadilah..


apepun,, ketentuan dan ketetapan itu sudah sememangnya telah lama ditakdirkan..

rancangan tahap bombastik pon takkan dapat merubahnya..

apepon,, memang seronok dapat keluarkan peluh dimalam hari..

ditambah pula ianya suatu yang sangat2 diminati dan digilai..

sampaikan lupa pada yang menanti..

akibatnya,, sebuah luka yang tanpa diundang datang bertamu..

luka yang sememangnya akan sembuh namun parutnya akan tetap kekal kelihatan..

luka yang akan sembuh pada zahirnya,, namun pada sememangny sangat2 sukar untuk pulih seperti sediakala...

atau mungkin takkan pulih lagi buat selama-lamanya..

tu lah,, xnak dengar cakap orang dulu-duu..;
"sediakan payung sebelum hujan",, kan da basah...

p/s: aKu sendiri pon xtahu ape aKu melalut nih..

:::aKudaNsEsuaTu:::

Wednesday, March 16, 2011

hujan datang lagi...

da lama xhupdate belogg nih..

bizi je manjang..

asik ngan lab,, lab repot,, test,, esaimen,, trip..

haha,, awal2 pagi nanti ade trip lagi..

dijangka bertolak pada jam 4.00am ye,, jangan jeles..

malam tadi agak syok berdinner dengan yapBULAT,, cikNAA,, ptPTN,, cpootLOWKEEY,, yayaKUCHING ngan juniorGENERASI-4.. hehe


sekarang da macam musinm tegkujuh balik pulak..
hari-hari ujan..

tadi da terpaksa skip kelas jam 12 gara-gara hujan..

tapi terpaksa jugak redah ujan lepas tu sebab ada test pukul 2..

kelas ponteng,, tapi boleh pulak pegi test..haha

disebabkan ada lagi satu esaimen yang perlu dihantar pada hari ahad sebelum pukul 12.pm,, maka aKu akan bekerja keras sepanjangg malam ni dan perlu pastikan siap sebelum pukul 3.30am jap lagi..

maklomla,, trip sampai hari sabtu..

petang sabtu da ade kelas menanti,, malam pon ade jugak..

nak xnak,, terpaksalah aKu berusaha keras malam nih..

juz wish me luck..

sekian....

Tuesday, March 8, 2011

akU daN sesuatU...

aKu dAn sEsuaTu...

juz leave me alone..

biarkan aKu dAn seSuaTu..

don't disturb me..

hanya aKu dAn sEsuAtu..

juz give me some space..

untuk aKu daN seSuaTu...

coz only me know the truth..

tentang aku dan SESUATU...
There was an error in this gadget

Popular Posts