Wednesday, November 24, 2010

:::ceRiTa aKu dAn kaSuT:::



aKu memang xbiase pakai kasut. Jarang-jarang sangat aKu pakai kasut,, tu pon sebab terpakse.. 


bukan ape,, aKu dengan kasut ni selalu xsehaluan.. 
kalo kasut aKu cantik cikit,, mula la ade yg berkenan.. 

xpasal2 melapas aKu.. sbb tu aKu memilih untuk xpakai kasut dan tak ade kasut.. sebab bile kasut ilang,, jenuh pulak nk cari kasut baru.. 

pulak tu,, hati mesti frust menonggeng ditambah jugak dengan sumpah-seranah kat orang yang da curik kasut tu..

aKu xsuke marah2 ni.. sbb 2le ak biar je diriku tanpa kasut.. 
sampaikan mase nak konvo pon aKu terpakse pinjam kasut member..

kalo ade pon kasut bola,, kasut futsal ngan kasut sukan je.. sbb ape?? 

Kalo aKu xde kasut bola,, cmne ak nk men bola.. kalo xde kasut futsal,, kompom aKu xleh men futsal.. 
walaupon aKu mengidam sekalipon,, aKu xkan dapat men tanpe kasut 2.. 

xkanla aKu nk men gune kaki ayam plk.. nt ayam tu nk jalan ngan ape kalo aKu da amik kaki die..?? ish3,, aKu xsanggop.. 

aKu lagi rela ayam tu gune kaki tuk mengais makanan daripada aKu amik wat men bola..

kasut yg aKu ade pon kebanyakannye aKu xbeli pon.. ade yg orang bagi,, ade yg aKu rembat adik aKu punye,, ade yg abang aKu bagi,, ade yg akak aKu belanje.. 

setakat ni,, yg aKu beli sendri cume kasut bola ngan kasut futsal je..

selama ni,, dalam banyak-banyak kasut,, aKu Cuma minat kat sepasang kasut je.. 
tapi aKu xberpeluang nak dapatkan kasut tu.. 

maklomla,, pokai.. mane mampu nak beli kasut mahal-mahal.. 
da la tu,, cantik pulak..

tapi dengan hasil usaha dan keringat,, aKu berjaya jugak dapat kasut tu..

bile aKu dapat,, xsampai 2 hari,, kaki aKu da melecet pulak bile pakai kasut tu.. mungkin kasut tu xsesuai ngan aKu kot..

nak buang sayang,, kasut tu da la mahal,, cantik pulak tu..
 lagipon aKu da bersusah-payah nak dapatkan kasut tu..

 sayang pulak rasenya nak pakai.. nanti kalo aKu pakai,, haus la tapak kasut tu.. lagipon,, nanti kaki aKu pulak yang melecet kalo pakai kasut tu.. 


pulak tu aKu ni suke berjalan merata tempat.. 
kang xpasal-pasal kotor pulak kasut tu..

 jadi,, aKu rase baik aKu simpan je kasut tu dulu.. mane taw,, nanti tibe-tibe aKu pakai kaki aKu da xmelecet lagi..

disebabkan terlalu banyak kejadian yang menimpa aKu dan kasut,, aKu amik keputusan yang simple.. 
xpayah pakai-pakai kasut lagi.. 
xpayah beli-beli kasut lagi.. 
pakai selipar jepun dah le.. 

kalau beli kasut kang,, nak kene jaga,, kalo xjage nanti hilang pulak.. kalo hilang kang frust menonggeng pulak..

pastu kalo pakai kasut kena ikat tali,, kalo xikat kang tercabot pulak.. kalo ikat ketat sangat,, xselesa pulak nak pakai..

pulak 2,, kalo maen redah je pakai,, nanti kotor kasut tu.. da xcantik.. nak kena basuh balik..

setakat kotor xkisahla,, nanti kalo kasut tu basah,, xjemur leklok bau pulak.. bau ni memang paiw le,, maunya sebatu bole bau lagi..

lagi satu,, kalo nak pakai kasut kena pakai stoking skali,, kalo xpakai kaki melecet pulak.. duit lagi tu.. 

kalo g mesjid ke surau ke,, kasut kene tanggal..
 masalahnye,, kalo kasut mahal,, cantik pulak tu tinggal kat mesjid,, biasenya balik kaki ayam jelah jawabnye..

tapi, bile aKu da ade sepasang kasut yang bagi aKu sangat selesa,, aKu akan pakai,, jaga kasut tu sampai bile-bile..

selagi ia masih boleh dipakai dan selagi ia xmencacatkan pandangan kalau aKu pakai kasut tu..

haishh,, banyak sungguh masalah kalo ade kasut dan pakai kasut nih.. 
baik aKu pakai selipar je,, senang cerite.. 
xpon pakai kaki ayam je,, lagi senang idop..
kan??kan??kan??

p/s:mane satu kaki aKu???
:::aKu daN sEsuaTu:::

3 comments:

nadiaz namikaze said...

cite pasal kasut je dah panjang lebar gini..hoho..

Anonymous said...

ckp td x nk pkai kaki ayam.. last skali kaki ayam jg di pilih.. apepun x jd abg joe ni..hehehe..

Anonymous said...

kaki abg yg atas 2.. yg pkai sandle.. sbb 2 sandle faizul kn?? btl x?? tp nye mgikut firasat kaki faizul yg kat bwah 2.. sblh pemakai kasut.. btl x?? hehehe

There was an error in this gadget

Popular Posts