Friday, November 12, 2010

aKu dan seSuaTu...


"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts or goals about you. In the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tags you. If I tag you, it’s because I want to know you more."


1)
Salam dihulur pembuka bicara. Nama diberi FAIZUL RIZAL,, tapi org panggil aKu joE, xpon pejO.. xpenah lagi orang panggil aKu RIZAL..

2)
aKu ni seorang anak jati ganu,, lahir kat ganu,, skoloh kat ganu,, pendek kata aKu memg rakyat genu sejati la.. tapi aKu heran,, orang mesti pelik kalo aKu cakap aKu ni orang ganu.. asal ha..??

3)
aKu ni memang dari dulu giler NGAIL.. tp leni je aKu da makin slow bab-bab ngail ni.. stkat ngail ni,, pejam mate jelah..!! tp ade satu bende yg aKu failed dalam ngail ni,, ngail AWEK..hihi

4)
aKu ni minat burung.. xkirelah burung ape,, sume ak minat.. kat umah aKu pon ade la jgk burung yang aKu bela.. salah satunye adalah SERINDIT..

5)
selain burung,, aKu jugak suke sangat IKAN.. nak-nak ikan yg pelik dan kaler dia warne-warni.. kat umah aKu adelah cikit ikan guppy,, kalo ak stat bg makan kat ikan ni,, kadang-kadang boleh sampai ½ jam.. walaupon ikan cume ade dua tiga kerat je..

6)
Mungkin sebab aKu minat burung ngan ikan, aKu xminat kucing.. aKu xtahu nape,, memamg dari dulu ak xsuke kucing walaupon kat umah aKu penuh dengan kucing..

7)
Kalo nk tahu,, dulu aKu ni ade  cite-cite nak jadi PILOT.. syok betol tgk jet terbang tinggi sayup nun di udara.. pulak 2 bole bawak laju2,, trafik light xde,, polis xde.. pendek kate,, xkan kene speed trap la walau tekan minyak abis..

8)
Kembali ke zaman sekolah,, aKu kalo dalam skola innocent giler.. disiplin xpenah langgar,, rekod memang bersih sejak tadika sampai la abis form 5.. siap jadi ketua pengawas pustake lagi.. hebat x aKu..??

9)
Teringat zaman skola ni,, kebanyakan cikgu cakap aKu ni baik.. ntah ape yg baik pon aKu xtahu.. mkin sbb aKu ni senyap kot dalam kelas..
Tapi,, aKu ni baik ke..??????

10)
aKu ni sangat xpandai buat keputusan.. bukan ape,, aKu xyakin dan takot kalo ape yg aKu buat 2 silap.. kadang2,, ak pikir balik,, ape betol ke keputusan yg aKu da buat ni ha..??

11)
aKu lagi suke kalo IKOT ARAHAN daripada MENGELUARKAN arahan..!!!!!

12)
Kalo bab makan,, aKu ni jenis yg xcerewet.. sume aKu men bedal je.. sedap xsedap 2 lain kire,, yg penting MAKAN..!!

13)
Bab pakaian pon same,, aKu ni jarang sangat memilih.. bukan ape,, aKu ni memang xsuke bergaye dan memang xreti bergaya pon.. buang karan je smua 2..

14)
Tang meluahkan perasaan ni,, aKu memang FAILED.. kadang 2,, aKu memang sangat2 nk cakap sesuatu,, tapi semuanye cume sekadar tersangkut dalam ati aKu je.. contohnya,, kalo ade orang tolong aKu,, aKu nak sangat2 cakap terima kasih bebanyak kat die,, tapi... hampeh..!! mulot aKu ni xmampu tuk berbicara... 

15)
aKu ni suke senyom,, sbb cikgu aKu slalu cakap,, senyum 2 sedekah.. jadi,, dengan sekali senyum je,, aKu boleh melakukan amal jariah tanpe mengeluarkan duit..hehe

16)
Sangat2 suke kalo orang ajak aKu g jalan2 terutamanya tempat2 shopping.. macam2 ade dalam kepale otak,, tapi biasenye balik tangan kosong jgk.. hampeh betol..

17)
Sekarang aKu makin sedar dan menyedari bawasanya,, aKu terlalu banyak sangat mengharap untuk dapat sesuatu dari orang lain,, tapi aKu xpulak memberi...

18)
Ape aKu suke buat kalo aKu xde keje..?? kalo dalam umh,, ade sumber radio,, aKu ske dgr radio.. kalo xde,, ak ske duk lepak smbil termenung.. kalo da bosan,, aKu TIDO..
Kalo luar umah,, aKu berjalan jelah kemane pon.. puas jalan aKu duduk,, xkan nk berlari plk.. hehe

19)
aKu ni minat giler lagu2 melayu era 80 dan 90-an.. kebanyakannya aKu ingat lirik bila dgr sesuatu lagu 2 berkumandang...
rock kapak,, rock kapak,, rock kapak...

20)
Bile aKu duk termenung sengsorang,, mesti aKu pikir,, napela aKu dulu “malas” sangat.. kalo aKu “rajin” mesti aKu xjadi cmni..

21)
Saye suke men bola,, hari2 saye men bola.. tp 2 dulu,, skg ni da jarang sangat aKu men bola.. maklumla,, kaki bangku.. satu lg game yg aKu ske men,, SOFTBALL.. yeahh,, swing batter swing..!!!!!!!!!!!

22)
Rekod pembelian aKu yg terbesar adalah RM2500.00 dalam mase 5 minit.. tapi yg herannye,, duit aKu abis,, tapi satu habuk pon aKu xdapat.. gigil2 tangan aKu nk bagi duit,, tp xpe,, member punye pasal.. smpai skg aKu ingat peristiwa tu..!!!

23)
Satu bende yg korang mesti taw pasak aKu,, aKu xhisap ROKOK walaupon kebanyakan member aKu merokok..

24)
Buat mase ni,, aKu da ade 11 org anak sedare..sumenye bru umur 7 thun KEBAWAH.. paling muda 2 bulan.. INSYA ALLAH,, taon depan tmbah lg 3 org..hehe

25)
Masih ingat lagi kenangan zaman dulu-dulu.. kalo time2 ujan cenggini,, mesti aKu dikerah tuk men ujan dengan mencabut dan mengharvest segala jenis ubi yg ayah ngan mak aKu tanam..
Lepas 2 basuh,, kendian jd penjual plk kt bangsal tepi jalan.. mase 2 aKu rase xbes langsung.. tp skrg baru aKu sedar,, betapa besnye saat 2.. kalaulah masa boleh berputar..

26)
Lastly,, aKu ni sangat PENDIAM orangnye.. even kat umah pon aKu senyap je.. kalo sepatah mak aKu tanye,, sepatah jelah jawabnye.. kadang-kadang 2,, soalannye berjela-jela,, tp aKu cuma angguk,, xpon geleng kepale je.. kalo aKu tibe2 je jadi peramah 2,, ajaib sangat la...hahaha


Setelah bertungkus-lumus,, akhirnye aKu da berjaya menjawab 25 + 1 jenis teka-teki yang bermain dalam benak korang (hatiKERING yG basah,, dayah budakNANO...).. sekarang ni aKu nak mintak encik asrulYGsemat.. ngan qodirPENGAILtegar ngan hariINIesokDANluseKAU..   untuk perkenalkan diri...dengan segala hormatnya dipersilakan...

0 comments:

Popular Posts