Friday, November 26, 2010

:::mentari muncul kembali:::

setelah agak lama mentari memencilkan diri dan menghilangkan diri,, akhirnya ia telah kembali..

kembalinya sang mentari menandakan hari-hariku akan kembali bersinar.. sekurang-kurangnya untuk hari ni..

tapi xpe,, kalo ujan pon aKu xkesah.. da memang musim dia kan.. nak buat lagu mana..

lagipon aKU memang suka men ujan nih.. hehe,, teringat pulak mase kecik2,, suke sangat men ujan.. sampai bibir da tukar kaler biru pon still men ujan lagi..

walaupon ujan itu membawa rahmat,, sesekali ianya perlu diselang-selikan dengan hari yang cerah.. barulah sempurna..


sebab kalo hari2 panas pon xbes jugak.. hari2 ujan pon xbes jugak..

tapi kan,, kalo time ujan,, banyak xtvt akan tergendala..

dan mase 2,, banyak xtvt len pulak yang boleh dijalankan..

kirenya memang dua2 pon ade kelebihan le..

tapi kan,, kalo da lame xtengok matahari ni,, tibe2 bangun pagi terang benderang hati mesti gembira.. hati mesti bersorak keriangan..



apepon,, ujan atau panas ade kebaikan masing2..


tanpe ujan,, anak benih xleh nak bercambah.. tapi kalo ujan je manjang,, pokok akan kelemasan tenggelam dek air ujan.. dan kalo panas je manjang,, pokok akan mati akibat kekurangan air..

sebab 2le ujan dan panas ni kene sentiasa ada kan..


dan aKu xberape kesah sangat,, ujan ke panas ke.. sebab,, aKu suke dua2 ujan dan panas..

ape susah,, kalo ujan pakai le payung,, xpon duk je lam umah..

idop mesti eppy,, dan cara kita nikmati idop kite je akan pastikan kite rase eppy atau x.. kan3..??

:::aKu dAn SesUaTu:::

0 comments:

Popular Posts