Sunday, January 2, 2011

:::KebaKaran buKit maLut:::


Tadi,, macam biasa aKu akan tengok tv..
Maklomla,, da xde xtvt len nak dibuat..

Tibe2 ade berita,, 
"PERKAMPUNGAN NELAYAN DI BUKIT MALUT LANGKAWI MUSNAH DIJILAT API.."

Terkejut pun ada,, suspen pn ada,, takot pn ada..
Hangus dalam masa 1 jam..
Cukup dahsyat..

Tapi memang aKu xterkejut sangat dengar berita tu..
Sebab kat situ,, cumalah penempatan setinggan..
Rumah2 kayu dibina dengan begitu rapat dan padat..

Xhairanlah kalau perkampungan 2 boleh musnah dalam masa yg cukup singkat..
Kampung 2 jugak menyimpan satu rahsia yg bagiku cukup besar..
Cuma untuk menjaga imej pulau lagenda,, rahsia 2 terus dikekalkn sbgai rahsia..
Semata2 untuk menjaga kepentingan dan ekonomi yg dijana melalui pelancongan..

Apa yg rahsia 2,, rasanya xperlulah aKu dedahkan kat cni..
Biarkan rahsia itu terus kekal misteri..
mungkin org LANGKAWI pn xtaw apa die..
Haha..

Harap lepas ni,, pihak yg berkenaan boleh bg perhatian yg sewajarnya utk penduduk bukit malut..
Bina penempatan yg tersusun..
Bagi pemantauan yg lebih..

Maklumla,, bukit malut dengan KUAH xjauh pun..
Cuma seberang teluk je..

Dari bukit malut pn bole nmpk BURUNG LANG GERGASI..
Mustahil org kuah xboleh nmpk bukit malut..

:::aKu dAn sEsuAtu:::

2 comments:

en_me said...

ingatkn berita minggu lepas nih.. ihiks

meknie said...

aku tau kenapa sana selalu terbakar. mmg xley wat apa sebab ada 'org kuat' yg merancang. tiap kali terbakar ad rumah baru utk deorg. lg2 bila dekat nk ngundi. neh la cara baru org 'tabur bakti'.... -.-"

There was an error in this gadget

Popular Posts