Friday, February 11, 2011

penghuni air,,kaki pukul,, siput,, dan ......

ceritanya bermula begini,,

"disini ada satu pengumuman ye,, kelas untuk siput petang ni dibatalkan.."
maka bersorak rianglah sekalian penduduk air..

"belom abis lagi ye,, tapi lab siput untuk malam ni berjalan seperti biasa.."
begitulah antara sedutan pengumuman pemimpin kaum air kepada sekelian penghuninya..

dan tak lame lepas tu,, aKu terima 3 mesej berturut-turut daripada ahli geng kaki pukul..

sms nye bertaip lebih kurang cenggini,,

"salam hormat,, petang ni latihan memukul kat port lame jam 5petang.. yang boleh hadir awal,, hadir awal.. janji hadir untuk kuatkan geng kita.."


maka,, aKu pun dengan baik hati sebarkan berita baik ni kat geng-geng kaki pukul yang lain..

maka berlakulah aktiviti pukul memukul dan merekrut ahli baru sebagai pelapis geng kaki pukul untuk generasi akan datang oleh otai-otai..

aKu pulak langsung xsedor,, jam da kol 7 lebih.. budak yang baru rekrut ckp kat aKu diorang terpakse balik sebab ade sesi latihan intensif pulak kol 8 malam..

alamak,, aKu ade lab siput malam nih.. maka berkejaranlah aKu menunaikan ape yang patot sbelom masuk lab..

dipendekkan cerita,, dua-dua jarum jam da tunjuk kat no 12a.m..
aKu da le lapor,, ngantuk,, esok nak test pulak tapi xstudy pn lagi,, boring pulak..

untuk ilangkan sume ni,, aKu pon giat buat rondaan kat grup-grup lain.. sembang-sembang.. kuar masuk lab..
nak balik xbole,, eksperimen xciap lagi,, kene tahan jelah..

makin lame,, makin lame pulak aKu tengok tergolek atas meja..
tak campor lagi yang berlonggok-longgok kat luar lab..

da dalam kol 1.30a.m,, setelah rundingan dibuat dengan lab assistant,, maka diberi 2 pilihan,,
1: terus tunggu dan ciapkan lab malam 2 jugak.. dia estimate kol 3a.m baru bole ciap!!!!
2: datang balik esok,, amik masa dalam 15-30 minit untuk ciapkan lab tu.. tapi dengan syarat,, JANGAN BGTAW LECTRER pasal pakatan sulit nih!!!

maka majoriti amik keputusan nak balik walaupon ade jugak nak stay,, tapi kita kan duk kat negare demokrasi.. haha..

balik,, aKu bagi makan kat perot yang da kosong sejak petang..
esoknye,, pegi lab sambung eksperimen.. dalam 30minit da ciap..

balik,, dengan niat berkobar-kobar aKu mula study..
xsampai sejam,, aKu da stat study dalam mood mimpi..

sedor-sedor je,, aKu dapat rasekan yang aKu da terlambat untuk sambung study dalam dunia realiti..
dengan berbekalkan dada yang berdebor-debor,, aKu pegi jugak jawab test..

dengan ilmu yang aKu dapat mase aKu study dalam mood mimpi,, aKu estimet bole jawab 80%.. 2pon yang jawab,, xkompom lagi betol ke salah..haha

apepon,, tahniah kepada diri sendiri sebab sekali lagi aKu study xabes dan lebih suke study dalam mood mimpi..

tahniah ye,, tahniah..!!!!

3 comments:

mR. sMiLe said...

tahniah kaki pukul...
time test aku jadi kaki tembak ++ kaki goreng.... hahaha

missStrikeOne said...

woooooooo lamanyew lab.. lab pe tu lame sngt tu.gilew ar... terima kasih kerana mngajar kami menjadi kaki pukul yg berjaya..tehee

serinditMERAH said...

smile: haha,, samelah kite
diana: xpandai pon,, buat2 pandai je ajr 2,, nth2 bg ajaran sesat..haha

Popular Posts